Železnička stanica spremna za prijem putnika
Železnička stanica u Novom Sadu spremna je da primi putnike koji za koji dan budu počeli da pristižu iz Beograda i usputnih stanica brzim vozom, po modernizovanoj pruzi osposobljenoj za saobraćaj železničkih kompozicija koje mogu da razviju brzinu do 200 kilometara na čas.
U to se juče uverio i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević koji je sa saradnicima i predstavnicima „Infrastrukture železnice Srbije“, na čelu sa generalnim direktorom Nebojšom Šurlanom, obišao to renovirano zdanje, u čiju obnovu su dve strane udružile snage.
Rezultat višemesečnih radova više je nego vidljiv, kako spolja tako i u unutrašnjosti, u kojoj putnike i korisnike usluga „Železnice Srbije“ očekuju pogodnosti po meri potreba savremenog čoveka.
U holu u prizemlju obezbeđeno je šest šaltera za kupovinu karata, ali i dva tiket-aparata na kom putnici mogu uz pomoć platnih kartica da kupe kartu. Tu se nalaze i dva šaltera Pošte Srbije, te četiri banke Poštanske štedionice, dva bankomata, kao i MTS poslovnica. Novosađani će prvi u Srbiji imati priliku da na paketomatu koji se nalazi na železničkoj stanici koriste usluge koje takav aparat pruža, a to je da na tom mestu preuzmu pošiljku ako se za to odluče, za šta će dobiti putem mobilnih telefona kod. U šalter sali postavljene su i garniture za sedenje.
Za izlazak na perone putnici s invaliditetom moći će da koriste lift. Na spratu ih očekuju čekaonice, postoji i čekaonica sa igraonicom za decu, a novina je da će i oni koji putuju sa kućnim ljubimcima imati poseban kutak. Nisu zaboravljeni ni ljubitelji dvotočkaša, za koje je prigodno opremljen deo stanične zgrade.
U staničnoj galeriji ih očekuje muzejska postavka o razvitku železnice u Novom Sadu, rezultat zajedničkog rada Muzeja grada Novog Sada i gradskog Istorijskog arhiva, čiji direktor Petar Đurđev je juče upoznao dve delegacije sa dataljima prošlosti železničkog saobraćaja u vojvođanskoj prestonici.
Pored ambulante koja je i ranije postojala u staničnoj zgradi, zahvaljujući Domu zdravlja „ Novi Sad“ u tom objektu se nalazi sada i kovid punkt, u kom putnici mogu da se testiraju na koronavirus, vakcinišu, ali i da dobiju prvu pomoć do dolaska urentne ekipe Zavoda za hitnu medicinsku pomoć.
Rekonstrukcija železničke stanice u sklopu modernizacije pruge od Beograda do Novog Sada, počela je krajem septembra i izvodio ju je konzorcijum kineskih kompanija „China Railnjay International“ i „China Communications Construction Company“, koja je zadužena za gradnju trase do mađarske granice.
Prva faza podrazumevala je radove na prva tri stanična koloseka, kao i na desetom i jedanaestom koloseku, zatim izgradnju novog perona i nadstrešnice, kao i sanaciju i adaptaciju stanice.
Železnička stanica u Novom Sadu na mestu na kom se sada nalazi završena je 1964. godine i svečano otvorena 30. maja. Osamdesetjednu godinu pre, 5. marta u prvobitnu stanicu koja se nalazila na mestu današnje Limanske pijace, ušao je prvi voz. Za koji dan srpska železnica i novosadska železnička stanica otvraju novo poglavlje u svojoj istoriji, uspostavljanjem saobraćaja na dvokolosečnoj brzoj pruzi koja će za koju godinu spojiti glavne gradove dveju susednih država, Srbije i Mađarske. Zbog izgradnje brze pruge saobraćaj vozova između Novog Sada i Beograda prekinut je 1. februara 2019. godine.
Z. Milosavljević