Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Železnička stanica spremna za prijem putnika

15.03.2022. 08:19 08:33
Piše:
Foto: Dnevnik, S. Šušnjević

Železnička stanica u Novom Sadu spremna je da primi putnike koji za koji dan budu počeli da pristižu iz Beograda i usputnih stanica brzim vozom, po modernizovanoj pruzi osposobljenoj za saobraćaj železničkih kompozicija koje mogu da razviju brzinu do 200 kilometara na čas.

U to se juče uverio i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević koji je sa saradnicima i predstavnicima „Infrastrukture železnice Srbije“, na čelu sa generalnim direktorom Nebojšom Šurlanom, obišao to renovirano zdanje, u čiju obnovu su dve strane udružile snage.

Rezultat višemesečnih radova više je nego vidljiv, kako spolja tako i u unutrašnjosti, u kojoj putnike i korisnike usluga „Železnice Srbije“ očekuju pogodnosti po meri potreba savremenog čoveka. 

U holu u prizemlju obezbeđeno je šest šaltera za kupovinu karata, ali i dva tiket-aparata na kom putnici mogu uz pomoć platnih kartica da kupe kartu. Tu se nalaze i dva šaltera Pošte Srbije, te četiri banke Poštanske štedionice,  dva  bankomata, kao i MTS poslovnica. Novosađani će prvi u Srbiji imati priliku da na paketomatu koji se nalazi na železničkoj stanici koriste usluge koje takav aparat pruža, a to je da na tom mestu preuzmu pošiljku ako se za to odluče, za šta će dobiti putem mobilnih telefona kod. U šalter sali postavljene su i garniture za sedenje. 

Za izlazak na perone putnici s invaliditetom moći će da koriste lift. Na spratu ih očekuju čekaonice, postoji i čekaonica sa igraonicom za decu, a novina je da će i oni koji putuju sa kućnim ljubimcima imati poseban kutak. Nisu zaboravljeni ni ljubitelji dvotočkaša, za koje je prigodno opremljen deo stanične zgrade. 

U staničnoj galeriji ih očekuje muzejska postavka o razvitku železnice u Novom Sadu, rezultat zajedničkog rada Muzeja grada Novog Sada i gradskog Istorijskog arhiva, čiji direktor Petar Đurđev je juče upoznao dve delegacije sa dataljima prošlosti železničkog saobraćaja u vojvođanskoj prestonici. 

Pored ambulante koja je i ranije postojala u staničnoj zgradi, zahvaljujući Domu zdravlja „ Novi Sad“ u tom objektu se nalazi sada i kovid punkt, u kom putnici mogu da se testiraju na koronavirus, vakcinišu, ali i da dobiju prvu pomoć do dolaska urentne ekipe Zavoda za hitnu medicinsku pomoć. 

Rekonstrukcija železničke stanice u sklopu modernizacije pruge od Beograda do Novog Sada, počela je krajem septembra i izvodio ju je konzorcijum kineskih kompanija „China Railnjay International“ i „China Communications Construction Company“, koja je zadužena za gradnju trase do mađarske granice.

Prva faza podrazumevala je radove na prva tri stanična koloseka, kao i na desetom i jedanaestom koloseku, zatim izgradnju novog perona i nadstrešnice, kao i  sanaciju i adaptaciju stanice.

Železnička stanica u Novom Sadu na mestu na kom se sada nalazi završena  je 1964. godine i svečano otvorena 30. maja. Osamdesetjednu godinu pre, 5. marta u prvobitnu stanicu koja se nalazila na mestu današnje Limanske pijace, ušao je prvi voz. Za koji dan srpska železnica i novosadska železnička stanica otvraju novo poglavlje u svojoj istoriji, uspostavljanjem saobraćaja na dvokolosečnoj brzoj pruzi koja će za koju godinu spojiti glavne gradove dveju susednih država, Srbije i Mađarske. Zbog izgradnje brze pruge saobraćaj vozova između Novog Sada i Beograda prekinut je 1. februara 2019. godine.

Z. Milosavljević

Piše:
Pošaljite komentar