Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kovid ubrzao sazrevanje: Đaci sve više kucaju na vrata psihologa

28.02.2022. 09:50 09:52
Piše:
Foto: pixabay.com

NOVI SAD: Kombinovana i onlajn nastava u doba korone uslovile su pad motivisanosti kod učenika, što se očituje u njihovom slabijem zalaganju, te lošijoj interakciji sa profesorima i vršnjacima, a posledica je, kako kaže za Tanjug psihološkinja Zemunske gimnazije Marija Talijan, i sve više učenika koji se samoinicijativno javljaju psihologu, uznemireni i zbunjeni izazovom sa kojim se prvi put susreću.

Usled diskontinuiteta u radu, po njenim rečima, raste pritisak na učenike, te sve češće dolaze kod psihologa po svoju dozu ohrabrenja i podrške.

„Bilo je slučajeva kada su roditelji dolazili umesto dece”, navela je Marija Talijan za Tanjug, dodajući kako je nedostatak kontakta zasigurno otežao čitavu situaciju, što smatraju mnogi učenici, roditelji i nastavnici. „Tokom nastave se dešavalo da nemaju doživljaj da je preko puta stvarna osoba, pa je bilo primera da učenici spuste barijeru u komunikaciji, što je efekat onlajn dopisivanja.”

Napominje da su đaci usled epidemije prinuđeni da ubrzano sazrevaju, jer stalno iznova moraju da se adaptiraju na nove okolnosti, ali i da će im s nedavnim prelaskom na neposrednu nastavu biti lakše. To mišljenje deli i pedagoškinja Biljana Grujović, koja naglašava da se pokazalo kako većini više odgovara rad uživo, jer je epidemija smanjila komunikaciju između vršnjaka.

„U razgovoru sa njima saznali smo da nemaju osećaj celine i druženja. Sadašnja prva i druga godina se ne poznaju međusobno, a to važi i za učenike jednog odeljenja. Ali sada se vraćamo u normalan sistem, pa se nadam da će sve funkcionisati kao nekada”, poručila je za Tanjug.

Kako kaže profesorka srpskog jezika i književnosti u Zemunskoj gimnaziji Valentina Vukmirović Stefanović, „epidemija je načinila veliku pometnju”.

„Trudimo se da se to ne vidi, ali je jako teško. Prolazili smo kroz sve faze nastave i trudimo se da damo maksimum za motivisanost i rad učenika, a imali smo sreću da gimnazija radi po platformi Majkrosoft timsa, tako da smo se, kada je bila potpuna onlajn nastava, uključivali u realnom vremenu”, navela je ona, ne krijući da je učenicima bilo najteže jer su se našli u novoj situaciji, dok su profesori sve bolje podnosili zbog svoje zrelosti i godina.

Učenica treće godine u pomenutoj gimnaziji Marija Desnica saglasna je da je bilo teško pratiti onlajn nastavu, kada je i izgubila motivaciju za učenje.

„Bolja je živa reč, sada sam motivisanija i imam želju da učim”, istakla je ona, dodavši da je zbog korone morala da uzima privatne časove.

Leni Nestorović, koja pohađa šesti razred OŠ „Sveti Sava”, drago je što može ponovo da vidi svoje drugare.

„Bilo je dosta tehničkih problema i kod nastavnika i kod učenika, a sada mi je mnogo lakše jer smo se vratili na staro”, navela je Lena.

Pedagoškinja te škole Tatjana Perišić podseća da je bilo perioda kada su učenici pojedine dane shvatali kao slobodne, ali su se prosvetni radnici trudili da ih podstaknu na samostalnost, kako bi sami pronašli način da iskoriste različite izvore i steknu znanje.

S. M-ć

Autor:
Pošaljite komentar