Sindikat za ukidanje kombinovanog testa na maloj maturi
BEOGRAD: Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije smatra da bi ukidanje kombinovanog testa na završnom ispitu znatno doprinelo rasterećenju polaganja male mature.
"Bila bi to, ne tako mala olakšica malim maturantima, na koje trenutna epidemiološka situacija najnepovoljnije utiče i koje očekuje veliki teret male mature u uslovima pandemije koja ne jenjava. Kako je neizvesno da li će se i kada osmaci vratiti u bilo kakav vid neposredne nastave, takođe je upitno da li će Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja izaći u susret predlogu Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije o redukovanoj maloj maturi", kaže se u saopštenju.
Kako se navodi u saopštenju Unije, proba završnog ispita zakazana je za sutra i subotu, 9. i 10. aprila, kada će se u osnovnim školama proveravati znanje matematike, srpskog jezika, fizike, hemije, biologije, istorije i geografije.
Prema nedavnim informacijama kojima se oglasilo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, zadaci na završnom ispitu biće lakši nego na probnom, što će se ogledati u većem broju takozvanih ,,zatvorenih zadataka" u kojima će učenici birati jedan od ponuđenih odgovora, reklo bi se sa razlogom, jer su nam i škole još ,,zatvorene" za učenike osmog razreda, kaže se u saopštenju Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije.
Sindikat ističe da nije realno očekivati da se završni ispit ukine, kao što nije objektivno očekivati da učenici koji su u neposrednoj nastavi ove školske godine, sumirajući nastavne dane prema kombinovanom modelu, proveli tek nešto malo više od dva meseca, budu spremni da se suoče sa pitanjima i zadacima probnog i završnog ispita.
Nerealno je, dodaju, zahtevati od učitelja koji rade dve smene u neposrednoj nastavi, da dežuraju na probi završnog testa u petak, radeći i treću smenu.
Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije u nekoliko navrata, podseća, je skretala pažnju javnosti na činjenicu da je školovanje u uslovima pandemije uticalo na to da đacima nedostaje kontinuitet u radu, koji ima za posledicu smanjen obim znanja i očekivanih postignuća.