Синдикат за укидање комбинованог теста на малој матури
БЕОГРАД: Унија синдиката просветних радника Србије сматра да би укидање комбинованог теста на завршном испиту знатно допринело растерећењу полагања мале матуре.
"Била би то, не тако мала олакшица малим матурантима, на које тренутна епидемиолошка ситуација најнеповољније утиче и које очекује велики терет мале матуре у условима пандемије која не јењава. Како је неизвесно да ли ће се и када осмаци вратити у било какав вид непосредне наставе, такође је упитно да ли ће Министарство просвете, науке и технолошког развоја изаћи у сусрет предлогу Уније синдиката просветних радника Србије о редукованој малој матури", каже се у саопштењу.
Како се наводи у саопштењу Уније, проба завршног испита заказана је за сутра и суботу, 9. и 10. априла, када ће се у основним школама проверавати знање математике, српског језика, физике, хемије, биологије, историје и географије.
Према недавним информацијама којима се огласило Министарство просвете, науке и технолошког развоја, задаци на завршном испиту биће лакши него на пробном, што ће се огледати у већем броју такозваних ,,затворених задатака" у којима ће ученици бирати један од понуђених одговора, рекло би се са разлогом, јер су нам и школе још ,,затворене" за ученике осмог разреда, каже се у саопштењу Уније синдиката просветних радника Србије.
Синдикат истиче да није реално очекивати да се завршни испит укине, као што није објективно очекивати да ученици који су у непосредној настави ове школске године, сумирајући наставне дане према комбинованом моделу, провели тек нешто мало више од два месеца, буду спремни да се суоче са питањима и задацима пробног и завршног испита.
Нереално је, додају, захтевати од учитеља који раде две смене у непосредној настави, да дежурају на проби завршног теста у петак, радећи и трећу смену.
Унија синдиката просветних радника Србије у неколико наврата, подсећа, је скретала пажњу јавности на чињеницу да је школовање у условима пандемије утицало на то да ђацима недостаје континуитет у раду, који има за последицу смањен обим знања и очекиваних постигнућа.