Za oporavak gradskog prevoznika subvencije 500 miliona dinara
NOVI SAD: Predlogom odluke o izmenama Odluke o Programu ekonomskog oporavka od štete nastale usled smanjenog prihoda kao posledica epidemije zarazne bolesti kovid-19 u Republici Srbiji, tekuće subvencije za Javno gradsko saobraćajno preduzeće „Novi Sad” uvećane su 300 miliona dinara, te sada iznose 500 miliona.
Novac je namenjen da bi se nadomestili izgubljeni prihodi.
Potreba za povećanim subvencijama prouzrokovana je epidemijom koronavirusa, naročito tokom vanrednog stanja, zbog kojeg je prevoz putnika potpuno prekinut od 21. marta do 4. maja prethodne godine, a pri tom su povećani troškovi nabavke neophodne zaštitne opreme koja je propisana merama Vlade Republike Srbije i Gradskog štaba za vanredne situacije.
U obrazloženju Odluke o izmenama pomenute odluke, navedeno je da je gradski prevoznik tokom vanrednog stanja bez naknade prevozio zaposlene Kliničkog centra Vojvodine, Instituta u Sremskoj Kamenici, Gerontološkog centra, Dečje bolnice, Doma zdravlja „Novi Sad” i drugih, kao i da je preduzeće od marta do novembra 2020. godine imalo 752.860.000 dinara manje prihoda (bez subvencija) u odnosu na 2019. godinu.
Dodatna svota neopodna je da bi JGSP „Novi Sad” mogao neometano funkcionisati i prevoziti putnike, a koristiće je za isplatu zarada za oktobar, decembar i obaveza prema dobavljačima.
Nacrtom programa za obezbeđivanje uslova za nesmetano odvijanje javnog prevoza putnika Javnog gradskog preduzeća “Novi Sad” za 2021. godinu – tekuće subvencije, izdvojeno je 450 miliona dinara za nabavku goriva. Ovaj novac obezbeđen je iz budžeta Grada Novog Sada za 2021. godinu, jer preduzeće nije u mogućnosti da iz sopstvenih sredstava obezbedi neophodan novac za nabavku goriva kako bi se ispoštovao planirani red vožnje, budući da se smanjuje broj korisnika koji se vozi autobusima Gradskog prevoznika, kao i da usluge javnog prevoznika koristi oko 30.000 povlašćenih korisnika.
Kako se dalje navodi u toj odluci, JGSP „Novi Sad” striktno je poštovalo mere koje su utvrdili Vlada Republike Srbije i Gradski štab za vanredne situacije, što je rezultiralo smanjenjem prihoda i nakon ukidanja vanrednog stanja, zbog značajno manjeg broja putnika u vozilima, budući da se nastava za sve učenike i studente održavala onlajn, a po preporukama, zaposleni su u najvećem broju radili od kuće, dok penzioneri, kao ugrožena kategorija, nisu koristili prevoz.
Tokom vanrednog stanja, zbog prekida redovne zarade, JGSP „Novi Sad” nije bilo u mogućnosti da izmiruje obaveze prema svim poveriocima, a usled problema s opštom likvidnošću nije bilo moguće ni ispunjavanje obaveza prema dobavljačima.
D. Andulajević