За опоравак градског превозника субвенције 500 милиона динара
НОВИ САД: Предлогом одлуке о изменама Одлуке о Програму економског опоравка од штете настале услед смањеног прихода као последица епидемије заразне болести ковид-19 у Републици Србији, текуће субвенције за Јавно градско саобраћајно предузеће „Нови Сад” увећане су 300 милиона динара, те сада износе 500 милиона.
Новац је намењен да би се надоместили изгубљени приходи.
Потреба за повећаним субвенцијама проузрокована је епидемијом коронавируса, нарочито током ванредног стања, због којег је превоз путника потпуно прекинут од 21. марта до 4. маја prеthodnе године, а при том су повећани трошкови набавке неопходне заштитне опреме која је прописана мерама Владе Републике Србије и Градског штаба за ванредне ситуације.
У образложењу Одлуке о изменама поменуте одлуке, наведено је да је градски превозник током ванредног стања без накнаде превозио запослене Клиничког центра Војводине, Института у Сремској Каменици, Геронтолошког центра, Дечје болнице, Дома здравља „Нови Сад” и других, као и да је предузеће од марта до новембра 2020. године имало 752.860.000 динара мање прихода (без субвенција) у односу на 2019. годину.
Додатна свота неоподна је да би ЈГСП „Нови Сад” могао неометано функционисати и превозити путнике, а користиће је за исплату зарада за октобар, децембар и обавеза према добављачима.
Нацртом програма за обезбеђивање услова за несметано одвијање јавног превоза путника Јавног градског предузећа “Нови Сад” за 2021. годину – текуће субвенције, издвојено је 450 милиона динара за набавку горива. Овај новац обезбеђен је из буџета Града Новог Сада за 2021. годину, јер предузеће није у могућности да из сопствених средстава обезбеди неопходан новац за набавку горива како би се испоштовао планирани ред вожње, будући да се смањује број корисника који се вози аутобусима Градског превозника, као и да услуге јавног превозника користи око 30.000 повлашћених корисника.
Како се даље наводи у тој одлуци, ЈГСП „Нови Сад” стриктно је поштовало мере које су утврдили Влада Републике Србије и Градски штаб за ванредне ситуације, што је резултирало смањењем прихода и након укидања ванредног стања, због значајно мањег броја путника у возилима, будући да се настава за све ученике и студенте одржавала онлајн, а по препорукама, запослени су у највећем броју радили од куће, док пензионери, као угрожена категорија, нису користили превоз.
Током ванредног стања, због прекида редовне зараде, ЈГСП „Нови Сад” није било у могућности да измирује обавезе према свим повериоцима, а услед проблема с општом ликвидношћу није било могуће ни испуњавање обавеза према добављачима.
Д. Андулајевић