Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Izložba Nikole Džafa u subotičkoj Savremenoj galeriji

06.11.2020. 09:46 09:47
Piše:
Foto: Promo

Izložba pod nazivom “Sve jedno drugo pojede” novosadskog umetnika Nikole Džafa, moći će od večeras u 18 časova da se pogleda u Savremenoj galeriji u Subotici, a njena neobičnost je u tome što je ona rezultat konkursa koji je sam autor raspisao za galerije koje bi prihvatile njegove uslove za izlaganje.

Džafo je 4. februara 2019. raspisao Konkurs za galerije u Srbiji i regionu, pozivajući ih da uvrste u svoj program njegovu izložbu “Večera za zeca” i obezbede osnovne uslove za izlaganje, a odazvala se samo Savremena galerija Subotica. Zbog pandemije, termini izložbe su pomerani i ona se sada priređuje. Kustoskinje ove izložbe, koja će biti postavljena do 12.decembra su Aleksandra Lazar i Jasmina Jovančić Vidaković, autorke teksta u ilustrovanom katalogu za ovu izložbu.

Kako podseća Aleksandra Lazar, obrazac prenesen iz filma Rajka Grlića “Sve jedno drugo pojede” (1971), koji stoji iza naslova izložbe i istoimene slike, predstavlja platno kao polje aktivne rasprave o državi, gde Džafo postavlja pitanje odgovornosti i morala. Nikola Džafo, koji je poznat po inicijativama i akcijama, realizovanim u okviru Led arta, Art klinike i Šok zadruge, na ovoj izložbi će ekskluzivno predstaviti crteže, instalacije i video-materijal koji su svojevrsna rekapitulacija njegovog umetničkog opusa, prepoznatljivog po kritičkim osvrtima na društveno-političke okolnosti u kojima savremeni umetnici deluju. Pojedini radovi su u privatnom i vlasništvu više galerija i pozajmljeni su za ovu izložbu.

„Radove na izložbi konceptualno povezuje rez kao metod i kao crtež: rez prisutan u autorskom opusu Džafa od najranijeg spektra umetničkih citata (istorijskih i sopstvenih), preko rezova kose kao političke kritike i auto-kritike (akcija „Šišanje” iz 1995. ali i slika „Šišanje” iz 2007), te sečenja sopstvenih radova i crtačkog “odsecanja” glava kao kritike društva koje deluje iz dobiti - društva koje samo sebe pojede”, navodi Aleksandra Lazar u tekstu za katalog izložbe.

N. Pejčić

Piše:
Pošaljite komentar