Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Изложба Николе Џафа у суботичкој Савременој галерији

06.11.2020. 09:46 09:47
Пише:
Фото: Промо

Изложба под називом “Све једно друго поједе” новосадског уметника Николе Џафа, моћи ће од вечерас у 18 часова да се погледа у Савременој галерији у Суботици, а њена необичност је у томе што је она резултат конкурса који је сам аутор расписао за галерије које би прихватиле његове услове за излагање.

Џафо је 4. фебруара 2019. расписао Конкурс за галерије у Србији и региону, позивајући их да уврсте у свој програм његову изложбу “Вечера за зеца” и обезбеде основне услове за излагање, а одазвала се само Савремена галерија Суботица. Због пандемије, термини изложбе су померани и она се сада приређује. Кустоскиње ове изложбе, која ће бити постављена до 12.децембра су Александра Лазар и Јасмина Јованчић Видаковић, ауторке текста у илустрованом каталогу за ову изложбу.

Како подсећа Александра Лазар, образац пренесен из филма Рајка Грлића “Све једно друго поједе” (1971), који стоји иза наслова изложбе и истоимене слике, представља платно као поље активне расправе о држави, где Џафо поставља питање одговорности и морала. Никола Џафо, који је познат по иницијативама и акцијама, реализованим у оквиру Лед арта, Арт клинике и Шок задруге, на овој изложби ће ексклузивно представити цртеже, инсталације и видео-материјал који су својеврсна рекапитулација његовог уметничког опуса, препознатљивог по критичким освртима на друштвено-политичке околности у којима савремени уметници делују. Поједини радови су у приватном и власништву више галерија и позајмљени су за ову изложбу.

„Радове на изложби концептуално повезује рез као метод и као цртеж: рез присутан у ауторском опусу Џафа од најранијег спектра уметничких цитата (историјских и сопствених), преко резова косе као политичке критике и ауто-критике (акција „Шишање” из 1995. али и слика „Шишање” из 2007), те сечења сопствених радова и цртачког “одсецања” глава као критике друштва које делује из добити - друштва које само себе поједе”, наводи Александра Лазар у тексту за каталог изложбе.

Н. Пејчић

Пише:
Пошаљите коментар