Održan 14. NS market: Spoj kreativnosti, zanata i hrane na Ribarcu
NOVI SAD: Oko 35 novih i starih kreativaca, malih proizvođača i zanatlija predstavilo je svoje proizvode i talente na 14. „NS marketu” koji je održan za vikend na Ribarskom ostrvu, dok su za najbolje štandove proglašeni onaj radionice kožne galanterije iz Novog Sada „Valo Crafts ” i onaj unikatnih poklona i drvenih lampi novosadskog brenda „Craftu”.
U okviru te manifestacije podržana je humanitarna akcija Društva za održivu budućnost „Koraci” kojom nastavlja kampanju „Podrži đake, podrži škole” u Novom Sadu. Kako navode, cilj kampanje je prikupljanje novca za kupovinu maski za učenike i dezinfekciona sredstva za škole kojima je to najpotrebnije.
U akciji u nedelju je učestvovao i karikaturista Marko Somborac, koji je svakom ko je želeo da donira novac za pomenutu akciju nacrtao portret-karikaturu, a tom zanimljivom humanitarnom akcijom prikupljeno je 12.000 dinara.
Manifestaciju je ulepšao i nastup mlade umetnice Teodore Skrobonje s piscem Goranom Skrobonjom.
Organizatorka manifestacije Marija Srdić je za „Dnevnik” rekla da su tradicionalno svojom manifestacijom spojili kreativnost, zanate i hranu s gazdinstava, dovodeći novi sadržaj, kao i izlagače. Ona je navela da su se proizvođači tokom vanrednog stanja i cele epidemiološke situacije dobro snašli, ali da je živi kontakt ipak nešto što svi mnogo više vole, a manifestacije poput ove, kako kaže, uvek dobro dođu.
Dobra vest je da su se tokom epidemije proizvođači i zanatlije mnogo više organizovali na društvenim mrežama, tokom vanrednog stanja mnogi od njih su uspeli da organizuju i dostavu, posebno ljudi s gazdinstava, istakla je naša sagovornica.
Kako je dodala, to je bilo dobro, ali su shvatili da to povećava troškove, tako da se sada intezivno radi na stvaranju nekih novih modela prodaje.
Živi kontakt ipak svi više vole, što možemo videti i ovog vikenda, veli naša sagovornica.
Zaštitne maske, proizvode od tekstila, suvenire i igračke su u subotu prodavale i članice Udruženja „Somborske šnajderke”, sačinjenog od žrtava partnerskog nasilja koje su se upoznale u Sigurnoj kući u Somboru, a kupovinom njihovih proizvoda ljudi su pomagali žrtvama porodičnog i partnerskog nasilja. Posetioci su, između ostalog, uživali i u sirevima, suhomesnatim proizvodima, slatkišima spravljenim po starim i originalnim receptima, sosovima i umacima. Kako navode iz tima „NS marketa“, vidno je zapažen i unikatni nameštaj, dok su, kako ističu, najmlađi posetioci bili zainteresovani za štrikane igračke i oslikane majice, a dame za nakit, dekoracije za kuću i prirodnu kozmetiku.
K. Ivković Ivandekić