okoTVoko Žena od sultana u igri sudbine
Spot koji je zapalio društvene mreže i medije „Žena od sultana” koji izvodi Tijana Em, pokazala mi je moja drugarica i koleginica Milica, zvana Rozga. Nabudženi spot svetske produkcije je najbolje opisao vremena u kojima živimo.
Tijana Milentijević bila je smerana kandidatkinja „Zvezda Granda” i kad je videla kud plovi naš estradni brod, okrenula je ploču. Da uputim starije čitateljke koje nisu vične gledanju mobilnog telefona i Jutjuba - junakinja spota udata je za tajkuna i živi život koji je htela ali je zaljubljena u njegovog najbližeg saradnika jer to ne bi smela jer je zabranjeno voće.
„Ako sazna nema oproštaja, ako sazna za prevare moje, poslaće mi sve vukove svoje”. Suprug inače sve probleme rešava utokom i vozi džip dok se „prva dama” strasno seksa u bazenu sa ljubavnikom. Za to vreme neki siroti privatni detektiv snima paparaco fotografije i predaje ih mužu. Frajer umesto da puca u švalera, puca u ovog „sirotana”, koji je doneo fotografije.
Teško da takva žena može da bude sultanija ili hurem. Lepo smo sve videli u seriji „Sulejman Veličanstveni”. One su bar imale neko dostojanstvo u haremu dok ove nove sponzoruše mogu da se nadaju samo „bundi od nerca”. Očigledno autori ovog mega giga projekta ne poznaju ni pravopis, ni istoriju. Sve vuče na reprizu devedesetih i čuveni slogan: „Koka kola, malboro, suzuki”. Poruka mladim devojčiicama, ženama - nemojte raditi, nemojte učiti nego budite sponzoruše po svaku cenu. Ali para vrti gde moral neće. Nema časti gde te lome strasti. Autori ovog famoznog spota su se zahvalili svima.
Pošto imaju 23 miliona pregleda za samo mesec dana, dakle gledala ih je cela bivša Juga. Broje se rekordni lajkovi i dislajkovi. Nije važna poruka koju smo poslali nego koliko je gledano, slušano. Nije bitno da li je skaradno nego koliko je tabloidno i popularno. Da li je ovo bekstvo od stvarnosti u kojoj nas čeka siromaštvo, nezaposlenost, neizvesna budućnost. Mlađe generacije već znaju da je u ime novca dozvoljeno sve. Uspeh se meri kolima, vilama, silikonima. Ako ste emotivne lude, ko vam je kriv što ste promašili epohu, vreme, društvene vrednosti. Ovo nije trend koji je zahvatio samo Srbiju, jako lepo se pelcer primio i u Bosni i u Hrvatskoj. Što bi rekla moja omiljena pevačica: „Velika ti kuća, ali ti srce malo”. Džabe haos na tviteru, fejsu…. Sve moralne i društvene vrednosti su urušene. Čujem i da Lepa Lukić ulazi u osamdesetoj godini u „Parove” pa imate od izvora dva putića na daljinskom upravljaču - da vam srce bude kao violina ili da budete žena od sultana.
Ali nije baš sve tako crno, to mi govori veliki uspeh televizijske serije „Igra sudbine” na Prvoj televiziji. Ta serija ruši rejtingom sve ostale programe na nacionalnim mrežama. Vraća na ekrane lepe dame iz našeg boljeg života Snezanu Savić i Milicu Milšu, ali i daje šansu mladim glumcima.
Rađena po kolumbijskoj telenoveli, serija „Igra sudbine” prepuna je živopisnih likova, neočekivanih obrta, ljubavnih priča, intriga i skandala, trilerskih zapleta, spletki i izdaja, ali pre svega najčistijih emocija - od ljubavi do prijateljstva, odanosti, porodičnih i prijateljskih odnosa, koji pobeđuju sva iskušenja. Legendarnu pesmu za „Igru sudbine” komponovao je Dado Topić. „Kao u ljubavi i ratu - nema pravila, imaš jedan život i samo jednu šansu da postaneš zvezda svemira ili ostaneš anonimus. Igra sudbine kao kolo sreće - nekoga hoće, a nekoga baš neće. Kao na ruletu, svet se okreće. A mi smo taoci svoje sudbine“.
Aleksandar Filipović