Mihajlović: Nisu obnovili ni kilometar pruga, iznose neistine
BEOGRAD: Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, odbacila je kao neosnovane kritike Narodne stranke u vezi s rešavanjem problema bezbednosti na pružnim prelazima.
Koliko je vlast čiji je bio deo Vuk Jeremić brinula o železnici, najbolje govori da su prolazile godine, a da nijedan kilometar pruge u Srbije ne da nije bio izgrađen, nego nije ni obnovljen. Za razliku od tog vremena, u protekle četiri godine obnovljeno je više od 550 kilometara pruga, našim prugama idu novi, moderni vozovi i gradimo prvu brzu prugu u ovom delu Evrope, Beograd-Budimpešta, kaže Mihajlovićeva.
Ona u saopštenju podseća da je u jednoj od studija, Svetska banka ocenila da je Srbija na železnici propustila 2,5 investicionih ciklusa, odnosno 40 godina razvoja.
To danas više nije slučaj. Železnica je danas za državu strateški važna i u nju se ulažu milijarde evra, dok je za vreme nekih ranijih vlasti bila potpuno zapostavljena, navodi Mihajlovićeva.
Potpredsednica Vlade ističe da je bezbednost u saobraćaju previše važna tema da bi se koristila za napad na političke protivnike, a posebno ako neko pokušava da političke poene sakupi iznoseći neistine.
Primera radi, u prethodne dve godine automatizovano je i postavljene su rampe na 22 putna prelaza, na 44 putna prelaza postavljen je video-nadzor, osvetljeno je reflektorima 35 prelaza, a građevinski je uređeno više od 100 putnih prelaza, dok je još 236 prelaza na prugama koje se rekonstruišu. Ta ulaganja će se nastaviti i narednih godina, jer želimo da Srbija dobije modernu i bezbednu železnicu, kakvu građani Srbije zaslužuju, rekla je Mihajlovićeva.
Narodna stranka saopštila je ranije danas da traži ostavku ministarke Mihajlović zato što, kako su naveli, u prethodne četiri godine nije obezbedila sredstva za rešavanje problema signalizacije na pružnim prelazima.
Funkcioner NS Lazar Đurović sabrao je da je od 2015. godine poginulo i teško povređeno više od 340 ljudi u 672 železničke nesreće.
Povod za saopštenje je nedavna pogibija bračnog para na pružnom prelazu kod Šapca.
Đurović je naveo da je od 2.200 pružnih prelaza obezbeđeno tek 500, dok oko 1.600 prelaza nema ništa osim vertikalne signalizacije, odnosno znaka „Stop" i Andrejinog krsta, a deo prelaza ima branike ili polubranike koji su često u veoma lošem stanju.
Za obezbeđivanje svih pružnih prelaza potrebno je između 200 i 250 miliona evra, koliko država namerava da izdvoji za nacionalni stadion, zaključio je Đurović.