Михајловић: Нису обновили ни километар пруга, износе неистине
БЕОГРАД: Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, одбацила је као неосноване критике Народне странке у вези с решавањем проблема безбедности на пружним прелазима.
Колико је власт чији је био део Вук Јеремић бринула о железници, најбоље говори да су пролазиле године, а да ниједан километар пруге у Србије не да није био изграђен, него није ни обновљен. За разлику од тог времена, у протекле четири године обновљено је више од 550 километара пруга, нашим пругама иду нови, модерни возови и градимо прву брзу пругу у овом делу Европе, Београд-Будимпешта, каже Михајловићева.
Она у саопштењу подсећа да је у једној од студија, Светска банка оценила да је Србија на железници пропустила 2,5 инвестиционих циклуса, односно 40 година развоја.
То данас више није случај. Железница је данас за државу стратешки важна и у њу се улажу милијарде евра, док је за време неких ранијих власти била потпуно запостављена, наводи Михајловићева.
Потпредседница Владе истиче да је безбедност у саобраћају превише важна тема да би се користила за напад на политичке противнике, а посебно ако неко покушава да политичке поене сакупи износећи неистине.
Примера ради, у prеthodnе две године аутоматизовано је и постављене су рампе на 22 путна прелаза, на 44 путна прелаза постављен је видео-надзор, осветљено је рефлекторима 35 прелаза, а грађевински је уређено више од 100 путних прелаза, док је још 236 прелаза на пругама које се реконструишу. Та улагања ће се наставити и наредних година, јер желимо да Србија добије модерну и безбедну железницу, какву грађани Србије заслужују, рекла је Михајловићева.
Народна странка саопштила је раније данас да тражи оставку министарке Михајловић зато што, како су навели, у prеthodnе четири године није обезбедила средства за решавање проблема сигнализације на пружним прелазима.
Функционер НС Лазар Ђуровић сабрао је да је од 2015. године погинуло и тешко повређено више од 340 људи у 672 железничке несреће.
Повод за саопштење је недавна погибија брачног пара на пружном прелазу код Шапца.
Ђуровић је навео да је од 2.200 пружних прелаза обезбеђено тек 500, док око 1.600 прелаза нема ништа осим вертикалне сигнализације, односно знака „Стоп" и Андрејиног крста, а део прелаза има бранике или полубранике који су често у веома лошем стању.
За обезбеђивање свих пружних прелаза потребно је између 200 и 250 милиона евра, колико држава намерава да издвоји за национални стадион, закључио је Ђуровић.