Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Priprema se teren za brzu prugu u Novom Sadu

27.07.2020. 11:55 12:03
Piše:
Foto: Dnevnik/Filip Bakić

Radovi na budućoj brzoj pruzi između Beograda i Budimpešte polako se približavaju Novom Sadu.

Dok se na deonici između Stare Pazove i Petrovaradina uveliko gradi bezmalo pune tri godine, na novosadskoj strani su za sada u toku pripremni radovi. Kako saznajemo u „Infrastrukturi železnice Srbije”, tamo se čisti teren, seče drveće i izmeštaju instalacije za izgradnju nasipa dvokolosečne pruge, ali i izgradnju objekata – nadvožnjaka u Venizelosovoj i Temerinskoj ulici, te pothodnika u ulicama Radoja Domanovića i Đorđa Zličića.

 

Na novosadskoj strani su za sada u toku pripremni radovi, čisti se teren, seče drveće i izmeštaju instalacije za izgradnju nasipa dvokolosečne pruge, ali i izgradnju objekata – nadvožnjaka u Venizelosovoj i Temerinskoj ulici, te pothodnika u ulicama Radoja Domanovićai Đorđa Zličića

– U jeku je gradnja nasipa na deonici od Inđije do Novog Sada, te zvučne barijere od Inđije do Petrovaradina – kaže portparol „Infrastruktura železnice Srbije” Nenad Stanisavljević. – Radovi se izvode i na dva vijadukta između Beške i Čortanovaca, prave se propusti, mostovi... U toku je i regulacija potoka Selište, kao i demontaža koloseka i šinskih polja na deonici Inđija–Beška–Čorta­nov­ci. Na području Sremskih Karlovaca gradi se trasa nove dvokolosečne pruge, dok su objekti koji će biti u funkciji železničkog saobraćaja, poput propusta, mosta preko Stra­žilovačkog potoka, pešačko-biciklističkog pothodnika i pešačkog pothodnika u stani­č­nom području završeni, i preostaje samo da se arhi­tektonski oblikuju. U pešačko-biciklističkom pothodniku osta­lo je i da se ugradi oprema – lift i rampa za pristup ljudima s ograničenom pokret­ljivošću. U planu je da rekonstrukcija železničke stanice u Sremskim Karlovcima počne u prvoj polovini 2021. godine.

U jeku je gradnja nasipa na deonici od Inđije do Novog Sada, te zvučne barijere od Inđije do Petrovaradina (Portparol „Infrastrukture železnice Srbije” Nenad Stanisavljević)

Stanisavljević ističe da se i u uslovima pandemije koronavirusa, uključujući i vanredno stanje, radovi na pruzi Stara Pazova – Novi Sad odvijaju intenzivno i bez zastoja, uz napomenu da je na gradilištu  svakodnevno između 800 i 900 radnika.

– „Infrastruktura žele­znice Srbije”, kao investitor, i ruska kompanija „RŽD inter­nešenel”, koja je zadužena za gradnju pruge na delu od Stare Pazove do Novog Sada, postupaju u skladu s preporukama dr­žavnog vrha da se i u uslovima pandemije održi i nastavi rea­lizacija naj­značajnijih i najvećih infrastrukturnih projekata u Srbiji – kaže Stanisavljević. – Radovi se na gradilištu odvijaju uz primenu mera koje su predviđene radi suzbijanja virusa COVID-19, a radnici koriste zaštitnu opremu prema odlukama i preporukama Vlade Srbije i zdravstvene struke. Radnici koji su angažovani na ovom projektu uglavnom su i stacionirani i neprekidno borave u blizini gradilišta, bez širih socijalnih i fizičkih kontakata, što je, uz primenu zaštitnih mera, rezultiralo visokim stepenom njihove zdrav­stvene bezbednosti.


U toku radovi na 43 objekata

Modernizacija i izgradnja dvokolosečne otvorene pruge od Stare Pazove do Novog Sada (40,4 kilometra) podrazumeva i gradnju tunela i vijadukta u Čortanovcima, koji su samo dva od ukupno 62 objekta koja će biti izgrađena na toj deonici. Do sada su završeni radovi na sedam objekata, među kojima je i drumsko-pešački podvožnjak u Inđiji, pušten u saobraćaj prošlog meseca. U toku je izgradnja 43 objekata, a u pripremi ih je još 12. Sva ukrštanja pruge s drumskim saobraćajnicama biće denivelisana, a između Stare Pazove i Novog Sada biće ih deset.

Osim glavnog izvođača radova, kompanije „RŽD internešenel”, na izgradnji pruge angažovano je više od 70, većinom domaćih kompanija, ali i stranih. Projekat se finansira iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica. Vrednost radova na otvorenoj pruzi je 247,9 miliona dolara, a s tunelom i vijaduktom ukupno iznosi 585,5 miliona dolara.


Pandemija koronavirusa, na­pominje Stanisavljević, odra­zila se na nabavku materijala i opreme koja se uvozi iz inostranstva pa je sada ona usporena i otežana. Međutim, tvrdi on, „Infrastruktura železnice Srbije” i izvođači radova te poteškoće uspešno rešavaju i one neće uticati na utvrđeni rok završetka deonice brze pruge Stara Pazova – Novi Sad, najznačajnijeg infrastrukturnog projekta u Srbiji i u ovom delu Evrope, do kraja sledeće godine.

Nenad Stanisavljević pod­seća na to da je izgradnja otvorene pruge između Stare Pazove i Novog Sada počela 16. marta 2018. godine, a tunela i vijadukta „Čortanovci” 11. avgusta 2017. Rok za  završetak je kraj naredne godine, kada će i biti uspostavljen saobraćaj vozova velikih brzina između Beograda i Novog Sada.

Z. Milosavljević

Piše:
Pošaljite komentar