Kombinovani test bio pun začkoljica: Žiču mahom zamenili Hilandarom
NOVI SAD: Kombinovani test zaokružio je ovogodišnje polaganje male mature, a poređenje odgovora izazvalo je žučnu polemiku među đacima.
Ovog puta, sudeći prema osmacima novosadske OŠ „Miloš Crnjanski”, najviše njih okliznulo se na pitanju koji je srpski manastir bio centar arhiepiskopije, a muke je bilo i oko zadatka iz fizike koji je tražio da se izračuna vreme potrebno da se pređe određeni put.
U suštini, zadaci nisu bili toliko teški, ali je trebalo dobro razmisliti pre zaokruživanja odgovora, na šta su im nastavnici i skretali pažnju, napominje učenik Nikola Milanko, na čijoj listi želja će se naći Gimnazija „Laza Kostić” i Elektrotehnička škola.
Što se tiče pitanja iz istorije, ja sam stavio Hilandar, ali je trebalo Žiča, kaje se Nikola.
Po njemu je, kako dodaje, ovo bio najzahtevniji test, zato što obuhvata gradivo iz pet predmeta i treba se prisetiti svega. Posle toga po težini bih stavio srpski, a na kraju matematiku, veli Nikola.
I za Mašu Aleksić je ovo bilo trik pitanje, mada je zadovoljna kako je uradila ostale zadatke.
Generalno, bilo je dosta teže nego na probnoj maloj maturi, kaže Maša.
Krivo joj je, veli, što je u zadatku iz srpskog jezika za zavisnu rečenicu prvo napisala da je namerna, ali je počela previše da razmišljam i prepravila odgovor u „odnosna”.
Prema mojoj proceni, osvojiću po 17 bodova iz srpskog i matematike, te se upisati u Isidorinu ili Svetinu gimnaziju, mada je i smer ekonomski tehničar jedna od mogućnosti, kaže Maša.
Kako dodsaje, iako su to neke od najpopularnijih škola, nije ih birala po tome, već prema svojim interesovanjima.
Veljka Đilasa, koji sebe vidi kao budućeg građevinskog ili arhitektonskog tehničara, namučio je četvrti zadatak iz fizike, pa ga je na kraju preskočio.
Blokirao sam se, iako je to gradivo iz osmog razreda, ali čini mi se da smo ga obrađivali za vreme vanrednog stanja, dodaje.
Prema njegovim rečima, iz srpskog, recimo, nije imao vremena za 19. i 20. pitanje.
Učio jesam, a dosta toga sam već znao iz geografije, istorije i biologije. Iskreno, potajno smo se nadali da neće biti male mature, kaže Veljko.
Nataša Tepić kaže da nije bilo lako pratiti onlajn nastavu, što zbog lošeg interneta, što zbog pojedinih previše savesnih nastavnika koji su im slali svakog dana po pet-šest strana gradiva, te tako, i da su hteli, đaci nisu mogli da izlaze iz kuće. Vanredno stanje ih je, tvrdi, dodatno zbližilo, pa jedva čekaju proslavu mature 1. jula na Ribarskom ostrvu.
U mojoj učionici niko nije bio pod stresom, više smo bili uspavani, priznaje Nataša.
Kombinovani joj je, kako kaže, bio najlakši od svih, ali se za njega i najviše pripremala.
Tremu sam imala jedino na testu iz matematike i njega sam najlošije uradila. Danas smo, recimo, bili u nedoumici koliko vremena treba da se pređe određeni put, pa je neko zaokružio dva sata, a neko 0,5 sati, a juče nas je zbunilo pretvaranje u valute i nismo se mogli setiti formula za izračunavanje visine i zapremine piramide. Inače, namera mi je da se upišem u Medicinsku školu, smer fizioterapeut, gde je jaka konkurencija, mada zaključenim ocenama nisam potpuno zadovoljna jer mi je prvo polugodište pokvarilo prosek, veli Nataša.
Direktorka OŠ „Miloš Crnjanski” Milica Vučićević kaže za „Dnevnik” da je ove godine završni ispit polagalo je 114 osmaka.
Imali smo i jednu učenicu koja je radila po IOP-u 2, tako da je imala prilagođen test, koji je rešavala u posebnoj prostoriji u prisustvu svog asistenta i dva dežurna nastavnika, dodaje Milica Vučićević.
Kako dodaje, prvi utisak njihovih đaka jeste da su pitanja bila teža nego na probnoj maloj maturi.
Deca se nadaju da će imati uvid u svoje urađene zadatke, jer to nije bilo najbolje rešeno na probnom testu, kaže Vučićevićeva.
Iako je redovan način školovanja prekinut, učenici su redovno pratili nastavu na RTS-u uz konsultacije sa svojim predmetnim nastavnicima, napominje.
Pripremna nastava, koja u našoj školi traje tokom cele godine, u poslednje dve nedelje je intenzivirana. Poštujući sve mere zaštite, đaci su prošli probni test, koji je ove godine tehnički drugačije koncipiran i to im je olakšalo izlazak na završni ispit. Desetak naših učenika već je položilo prijemni u Karlovačkoj gimnaziji, a jedna učenica u Školi za dizajn „Bogdan Šuput”. Profesionalnom orijentacijom se bavimo od petog do osmog razreda i tako pružamo deci više mogućnosti da svoje želje usklade sa sposobnostima. Najveći broj anketiranih namerava da se upiše u jednu od gimnazija u našem gradu. Na drugom mestu po interesovanju su IT odeljenja u Elektrotehničkoj školi, a na trećem svi medicinski smerovi. Jedan broj đaka vidi sebe kao kulinarske ili veterinarske tehničare, a manji broj želi da se upiše u Saobraćajnu i Hemijsku školu, kaže direktorka.
S. Milačić