DOBROVOLJNI PENZIJSKI FONDOVI Zbog jedne uplate nema raskida ugovora
Narodna banka Srbije objavila je preporuke članovima dobrovoljnih penzijskih fondova, u kojima napominju da je članstvo, kao i uplata penzijskih doprinosa u penzijske fondove dobrovoljna, te da se, ukoliko član fonda privremeno ne izvrši uplatu doprinosa, ugovor o članstvu ne raskida.
Član zadržava sva prava i po tom osnovu ne može biti utužen, a uplate može nesmetano nastaviti u bilo kojem trenutku, navodi se u preporukama koje je NBS objavio na svom sajtu.
Narodna banka podseća na to da je usvojila niz mera i preduzela brojne aktivnosti s ciljem podrške građanima i privredi u uslovima pandemije bolesti izazvane koronavirusom (KOVID-19).
U NBS-u kažu da, radi obezbeđivanja nesmetanog poslovanja sektora dobrovoljnih penzijskih fondova i sprovođenja nadzora nad poslovanjem tog sektora i u uslovima vanrednog stanja, neprekidno prate situaciju u finansijskom sektoru i pažljivo analiziraju efekte aktuelne epidemiološke situacije.
U vezi s tim, centralna banka podseća građane koji su članovi dobrovoljnih penzijskih fondova na to da su sve informacije o radu društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima, njihovi pokazatelji poslovanja, kao i vrednosti investicionih jedinica fondova kojima upravljaju, dostupni na zvaničnim internet stranicama društava za upravljanje.
Narodna banka, inače, redovno objavljuje izveštaje o poslovanju društava za upravljanje na svojoj internet stranici.
Iz NBS-a ističu da, s obzirom na aktuelnu situaciju i mere koje su na snazi, u smislu ograničenog kretanja građana a radi zaštite njihovog zdravlja, uplata penzijskih doprinosa može da se obavi i elektronski – bezgotovinskim plaćanjima (instant-plaćanja korišćenjem aplikacija za mobilno bankarstvo ili platne kartice).
Novac prikupljen na individualnom računu i dalje se investira i pripisuje im se ostvareni prinos, a član svakodnevno može obaviti uvid u stanje na svom računu preko internet stranice društva za upravljanje.
Društva za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima komunikaciju s postojećim i potencijalnim korisnicima u najvećoj meri ostvaruju elektronskim putem, i od njih se očekuje, dodaju iz NBS-a, da to sprovode na jasan i transparentan način, profesionalno i u skladu s najboljim interesima članova fonda.
D. Ml.