Beogradski sajam turizma od 20. do 23. februara
BEOGRAD: Međunarodni beogradski sajam turizma, 42. po redu, pod sloganom "Put pod noge" biće održan od 20. do 23. februara na Beogradskom sajmu, gde će turističke ponude predstaviti oko 900 izlagača iz više od 40 zemalja, najavljeno je na konferenciji za medije.
U okviru Sajma turizma biće održana još tri sajma - 11. Međunarodni sajam vina "BeoWine", 16. Međunarodni sajam opreme za hotelijerstvo i ugostiteljstvo i 16. Sajam suvenira "Vidi Srbiju".
Novina ovogodišnjeg sajma je što će se po prvi put predstaviti zemlje Šri Lanka, Slovačka i Kenija, a zemlja partner će po prvi put biti Egipat.
Državni sekretar u Ministarstvu turizma Miroslav Knežević istakao je da turizam u Srbiji sve više postaje motor privrednog razvoja cela zemlje i naveo da je Srbiju prošle godine posetilo više od 3,5 miliona turista i da je ostvareno više od 10 miliona noćenja.
Istakao je da je Beogradski sajam jedan od najvećih turističkih događaja ne samo u Srbiji, već u ovom delu Evrope i koji iz godine u godinu ima sve više posetilaca, ali i na kojem se sklapa sve više poslova.
Prema Kneževićevim rečima, na ovogodišnjem sajmu u Beogradu biće održano oko 150 poslovnih sastanka, a takvi sastanci, kaže on, sve više dovode i do konkrentih rezultata u turizmu.
Srbija se dobro pozicionirala na međunarodnom tržištu, a ovakve manifestacije još više generišu turistički promet.
Turizam sve više postaje motor privrednog razvoja Srbije i Ministarstvo će raditi na tome da ovakvih manifestacija i turističkih ponuda bude sve više u našoj zemlji, rekao je Knežević.
Nakon prošlogodišnjeg Sajma knjiga na kojem je Egipat bio zemlja partner, ove godine će biti i na Sajmu turizma, a ambasador Egipta u Srbiji, Amr Alguvejli, ocenio je da su odnosi dve zemlje u poslednjih nekoliko godina sve jači i u oblasti politike, privrede i turizma.
Ukazao je i da su tri gradova iz Srbije potpisala sporazume o saradnji sa tri egipatska grada, kao i da Er Srbija ima direktne letove ka Kairu i Hurgadi, očekujući da će, kaže ambasador, linija biti otvorena i ka Šarm el Šeiku.
Nakon Sajma knjiga, ovogodišnji Sajam turizma je još jedna prilika za izgradnju i jačanje odnosa između Srbije i Egipta, rekao je Alguvejli i dodaje da uspostavljanjem direktnih letova građani Srbije za tri sata stižu do zemlje u kojoj 365 dana sija sunce, kao i da 10 miliona ljudi iz Egipta ima priliku da lakše upozna Srbiju.
Ambasador Egipta predstavio je svoju zemlju novinarima u Beogradu i kazao da svako ko se odluči da poseti Egipat imaće prilike da se upozna sa egipatskom istorijom, načinom života, kuhinjom i da istraži Crveno more.
Prema njegovim rečima, sve više građana Srbije se odlučuje za Egipat kao destinaciju, o čemu, kaže, govori i podatak da je od 2018. godine bilo 250 odsto više zahteva za vizu nego u godinama ranije.
Direktorka Beogradskog sajma Danka Selić kaže da će ove godine na Sajmu turizma učestvovati više od 700 direktnih izlagača i suizlagača iz 40 zemalja, a zajedno na sve četiri manifestacije učestvuje više od 900 izlagača.
Nadamo se da će ovogodišnji sajam ispuniti sva očekivanja, ali i da će oboriti rekord u broju posetilaca i sklopljenih poslova, rekla je Selić.
Izlagački koncepti biće u halama 1, 2, 3 i 4, radno vreme sajma biće od 10 do 19 časova, a na dan zatvaranja sajma, 23. februara, biće od 10 do 18 sati.
Cena pojedinačne ulaznice je 400 dinara, a za grupne posete 300 dinara, dok je cina porodične ulaznice (roditelje sa decom starosti do 16 godina) 800 dinara.