Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Marketing prihodovao 400 miliona evra

12.12.2019. 10:01 10:05
Piše:
Foto: pixabay.com

NOVI SAD: Poslovni prihod industrije marketinga koja posluje u Srbiji u 2018. godini iznosio je 48,2 milijardi dinara, dok je neto dobit bila 2,5 milijarde, navodi se u istraživanju „Marketing mreže”.

U odnosu na 2017. godinu, poslovni prihodi ostvarili su rast od 8,23 odsto, a neto dobit je veća 2,14 procenat, navodi se u analizi, i konstatuje da tržište marketinških komunikacija u Srbiji nastavlja da raste po svim finansijskih parametrima.

Najznačajnije povećanje prihoda zabeležile su agencije za digitalni marketing – 22,4 odsto i agencije za odnose s javnošću – 18,3.

Na tržištu Srbije u 2018. godini agencije za tržišne komunikacije ostvarile su tržišno učešće od 25,8 odsto, a ta grupacija od 125 pravnih lica prihodovala je gotovo 12,5 milijardi dinara, dok je „zabeležen pad neto dobiti za nešto više od 107 odsto”.

U okviru industrije, najveće učešće u poslovnom prihodu imale su agencije za zakup medija i programiranje plana oglašavanja – 46,6 odsto, što je bilo oko 22,5 milijardi dinara, dok im je neto dobit bila nešto veća od 1,48 milijardu dinara.

Za godinu dana u Srbiji otvorena je 31 nova agencija, od čega ih je 13 za tržišne komunikacije, a među novoosnovanima je devet agencija za digitalne komunikacije.

U ovom trenutku u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija i marketinga posluje 319 pravnih lica (bez preduzetnika) i više ih je 10,7 odsto u odnosu na 2017. godinu.

Primetan je veoma veliki procenat novoosnovanih pravnih lica u toj industriji, odnosno nastavak trenda usitnjavanja tržišta i otvaranja malih specijalizovanih agencija, konstatuje se u istraživanju.


Novozaposleni u digitalnom delu

Novozaposlenih je najviše u agencijama za digitalni marketing, gde je porast veći od 17 odsto, i agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, gde je novozaposlenih više od 14 odsto.

Na nivou industrije marketinga u Srbiji pad poslovnog prihoda koji iznosi 3,2 odsto zabeležile su samo agencije za marketinška i društvena istraživanja.


Zarade u oblasti tržišnih komunikacija iznad su prosečne plate u Srbiji, a najviše na nivou industrije zarađuje se u agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, čiji je neto prosek oko 720 evra, dok su najmanje zarade, oko 270 evra, u agencijama za kliping i analizu medija.

Na nivou cele grane agencije u Srbiji (bez preduzetnika) zapošljavaju više od 3.500 ljudi, što je uvećanje od 4,93 odsto.

E. D.

Piše:
Pošaljite komentar
Prihod gejming industrije u Srbiji skoro 100 miliona evra

Prihod gejming industrije u Srbiji skoro 100 miliona evra

28.11.2019. 09:45 09:47
U Srbiji rastu prihodi, ali rastu i rashodi

U Srbiji rastu prihodi, ali rastu i rashodi

19.11.2019. 13:43 13:47