Marketing prihodovao 400 miliona evra
NOVI SAD: Poslovni prihod industrije marketinga koja posluje u Srbiji u 2018. godini iznosio je 48,2 milijardi dinara, dok je neto dobit bila 2,5 milijarde, navodi se u istraživanju „Marketing mreže”.
U odnosu na 2017. godinu, poslovni prihodi ostvarili su rast od 8,23 odsto, a neto dobit je veća 2,14 procenat, navodi se u analizi, i konstatuje da tržište marketinških komunikacija u Srbiji nastavlja da raste po svim finansijskih parametrima.
Najznačajnije povećanje prihoda zabeležile su agencije za digitalni marketing – 22,4 odsto i agencije za odnose s javnošću – 18,3.
Na tržištu Srbije u 2018. godini agencije za tržišne komunikacije ostvarile su tržišno učešće od 25,8 odsto, a ta grupacija od 125 pravnih lica prihodovala je gotovo 12,5 milijardi dinara, dok je „zabeležen pad neto dobiti za nešto više od 107 odsto”.
U okviru industrije, najveće učešće u poslovnom prihodu imale su agencije za zakup medija i programiranje plana oglašavanja – 46,6 odsto, što je bilo oko 22,5 milijardi dinara, dok im je neto dobit bila nešto veća od 1,48 milijardu dinara.
Za godinu dana u Srbiji otvorena je 31 nova agencija, od čega ih je 13 za tržišne komunikacije, a među novoosnovanima je devet agencija za digitalne komunikacije.
U ovom trenutku u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija i marketinga posluje 319 pravnih lica (bez preduzetnika) i više ih je 10,7 odsto u odnosu na 2017. godinu.
Primetan je veoma veliki procenat novoosnovanih pravnih lica u toj industriji, odnosno nastavak trenda usitnjavanja tržišta i otvaranja malih specijalizovanih agencija, konstatuje se u istraživanju.
Novozaposlenih je najviše u agencijama za digitalni marketing, gde je porast veći od 17 odsto, i agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, gde je novozaposlenih više od 14 odsto.
Na nivou industrije marketinga u Srbiji pad poslovnog prihoda koji iznosi 3,2 odsto zabeležile su samo agencije za marketinška i društvena istraživanja.
Zarade u oblasti tržišnih komunikacija iznad su prosečne plate u Srbiji, a najviše na nivou industrije zarađuje se u agencijama za zakup medija i programiranje plana oglašavanja, čiji je neto prosek oko 720 evra, dok su najmanje zarade, oko 270 evra, u agencijama za kliping i analizu medija.
Na nivou cele grane agencije u Srbiji (bez preduzetnika) zapošljavaju više od 3.500 ljudi, što je uvećanje od 4,93 odsto.
E. D.