Bečlije će potrošiti 335 miliona evra na božićne poklone
Sudeći po izračunima Privredne komore Beča, 90 posto Bečlija je ove godine spremno da potroši 335 miliona evra na božićne poklone, saopšteno je iz Grada Beča.
Kako bi svoju božićnu kupovinu obavili kod domaćih i malih trgovaca, Privredna komora Beč je pokrenula kampanju sa sloganom „Ko voli Beč, kupuje u Beču“, prenosi Radio Sarajevo.
"Ukupno 1.900 radnih mesta se osigurava samo kroz porast božićnog prometa", izjavio je Valter Ruk, predsednik Privredne komore Beča.
Kako je saopšteno, mali štandovi i trgovci otvaraju nova radna mesta, obučavaju mladi kadar i značajno oblikuju grad.
Kako onlajn kupovina u Austriji beleži konstantan rast te više od pola troškova odlazi firmama u inostranstvu koje uglavnom ne oporezuju prihode u Austriji, cilj kampanje je, između ostalog, stvoriti jednake mogućnosti za austrijske kompanije i promovisati domaće prozivode i usluge.
Za gotovo polovinu Bečlija (48 posto) pokloni su nezamenjiva i središnja komponenta božićnih praznika. Svaki kupac u proseku kupi 8 i po poklona.
Prosečna cijena po poklonu iznosi nešto više od 40 evra, a Bečlije najčešće poklanjaju knjige. Čak 48 posto konzumenata planira kupiti knjigu, a njih 38 posto kupone za odeću, igračke, uređaje i sl.
Na trećem mestu najpopularnijih poklona je garderoba, zatim igračke, kozmetika, slatkiši i novac, saopšteno je iz Grada Beča.