Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Srpske kompanije pred pola miliona kupaca na Sajmu u Šangaju

05.11.2019. 10:24 10:26
Piše:
Foto: Tanjug (video)/Marko Čadež

ŠANGAJ: Srpske kompanije imaće dobru ponudu za više od pola miliona kupaca, koliko se predviđa da će posetiti Kineski međunarodni sajam izvoza EXPO u Šangaju, kaže za Tanjug predsednik PKS Marko Čadež i ističe da će tokom sajma jedna srpska kompanija sa kineskim partnerom potpisati ugovor o izvozu mesa vredan čak 60 miliona evra.

Na Sajmu EXPO, koji je danas otvoren u Kini, na nacionalnom štandu predstaviće se i srpski privrednici iz različitih oblasti, najviše iz prehrambene industrije, sa kvalitetnim proizvodima, kao i iz oblasti informacionih tehnologija i turizma, dodao je Čadež.



On je istakao da je već na prošlogodišnjem, prvom EXPO Sajmu, kada je Srbiji bilo omogućeno da dovede šest kompanija, rezultat bio šest potpisanih ugovora.



"Ovaj sajam će se praktično završiti potpisivanjem ugovora jedne srpske kompanije i kompanije iz Šangaja o izvozu mesa iz Srbije, vredan 60 miliona evra, što nije mali ugovor", rekao je Čadež, koji u Kini boravi u delegaciji Srbije, koju tokom učešća na Sajmu EXPO predvodi premijerka Ana Brnabić.



On je dodao da će i večerašnji Srpsko-kineski poslovni forum biti prilika da se započnu novi razgovori između kineskih partnera i srpskih kompanija.



Kako je rekao, na forumu će učestvovati blizu 160 učesnika, budući da je više privrednika na samom Sajmu, nego što će ih se predstaviti na nacionalnom štandu, zbog ograničenog prostora.



"Sve ovo pokazuje da rezultata ima, da je ovo dobro za privredu, da imaju mogućnosti da naprave posao ovde", rekao je Čadež.



Prema njegovim rečima, svi moraju da shvate da je Kina sa ekonomskog koncepta "made in China" - masovne proizvodnje za neke druge delove sveta, prešla na koncept "made for China" - pravljeno za Kinu.



"Njihova ekonomija je ojačala, njihova potrošnja takođe. Oni žele dobre i kvalitetne proizvode, po konkuretnim cenama i to je ono što srpski proizvođači mogu da ponude", rekao je Čadež.



On je najavio da će za nekoliko dana, takođe u Šangaju, biti održan sajam vina "Pro vine", na kojem će se na nacionalnom štandu koji organizuje PKS, predstaviti 11 vinarija i tri destilerije.



To je, takođe, važan segment u kom može da se napravi uspešan posao, dodao je Čadež.



"Više od 100 kompanija iz Srbije je tokom ove godine imali priliku da se predstavi na pet velikih sajmova u Kini", napomenuo je Čadež.

Piše:
Pošaljite komentar