Vučić obišao radove na izgradnji vijadukta Čortanovici
ČORTANOVCI: Predsednik Aleksandar Vučić obišao je danas radove na izgradnji vijadukta "Čortanovci" na železničkoj deonici Stara Pazova - Novi Sad, u okviru izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte.
Tunel i vijadukt "Čortanovci" jedno su od najvećih investicionih i infrastrukturnih gradilišta u ovom delu Evrope.
Radove na modernizaciji i izgradnji dvokolosečne pruge Stara Pazova - Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta "Čortanovci", izvodi ruska kompanija "RŽD Internešnl", a projekat se finansira iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Predstavnici izvođača radova upoznali su predsednika sa projektom izgradnje vijadukta i tunela i napomenuli da je teren gde se gradi vijadukt bio veoma zahtevan, jer jer je tlo bilo močvarno i bilo je potrebno da se obezbedi.
Preneli su mi da je ugrađeno 1.450 šipova, dužine 30 metara, te da je urađena zaštita od kližišta, te da su radnici savladali velike muke i uspeli da urade posao.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas da su radovi na izgradnji vijadukta i tunela kod Čortanovaca najveći železnički infrastrukturni projekat koji se trenutno izvodi u Evropi.
Predsednik je, obraćajući se novinarima nakon obilaska radova na ovoj deonici pruge između Beograda i Novog Sada, rekao da se sa skele koja je podignuta uz vijadukt, a na koju se popeo, pruža impresivan pogled na Bačku i Srem.
"Video sam nešto što je malo ko do sada imao priliku da vidi u Srbiji, jednu veličanstvenu stvar sa vrha ovih skela kuda će da prolaze naši vozovi. Taj pogled je čudesan", podelio je svoje utiske predsednik.
Ponosan je kaže na sve ono što je urađeno u poslednjih pet, šet godina, podižući zemlju ni iz čega, iz ambisa.
"Dotle, da danas ovde napravimo najveće železničko gradilište u Evropi", istakao je Vučić.
Veruje, kaže, da će rezulati ovih radova biti podstrek za nastavak istih ovakvih radova i u drugima delovima naše zemlje, južno od Beograda, tamo gde postoji niži standard i siromašnije stanovništvo, kako bi se dodatno pomoglo razvoju tih krajeva.
Vučić obišao radove na izgradnji vijadukta Čortanovici Foto: Dnevnik.rs/F.Bakić
Gradilište koje je danas obišao predsednik sa saradnicima nalazi se, inače, između Beške i Karlovačkih vinograda.
"Još smo u srcu Srema, približavamo se Bačkoj, imamo veličanstven pogled odavde i na Bačku i kraj Srema, zaista je prelepo".
Za vijadukt je izgrađeno 56 nosećih stubova, koji je inače tri kilometara dužine, a na ovoj deonici se nalazi i tunel sa dve cevi.
"Nemoguće je da dođe do sudara, imamo dve cevi i 1.200 metara sa najmodernijom savremenom signalizacijom, ne može da dodhe do bilo kakvih nesreća", ukazao je predsednik.
Zahvalio se ruskim izvođačima za koje je rekao da ne kasne sa radovima ni dana.
Što se Srbije tiče, istakao je, naša zemlja će svoje obaveze iz partnerstva ispunjavati i na vreme i u potpunosti.
"Ja se sećam kada sam postao potpredsednik vlade, prvi sastanaka sa predsednikom Putinom u Sočiju, uvek smo imali problema sa našim neizmirenim obavezama iz 2010, 2008, 2007, 2011, i tako dalje, mi danas, kao što znate, sve svoje obaveze izmirujemo na vreme i tako se ponašamo", istakao je Vučić i rekao da je Srbija pouzdan partner i tako će i da ostane.
Rekao je budžeti u Srbiji rastu iz godinu u godinu, kao i plate, a tako će biti i u buduće.
"Naša ulaganja u infrastrukturu rastu iz godine u godinu i takod će biti i u buduće zahvaljujući stabilnosti naših javnih finansija,ukupnoj monetarnoj i fiskalnoj politici", rekao je predsednik česttitajući radnicima rečima apostrofirajući da sama izgradnja skela je čudesan poduhvat:
"Hvala vam na tome što gradite Srbiju, i treba da se ponosite pred svojom decom i pred svojim unucima za sve ono što ste ovde napravili i za sve ono što ćete napraviti".
Predsednik je na tome čestitao i srpskim i ruskim radnicima.
"Ovo će da promeni izgled Srbije", konstatovao je Vučić.
Ako je most Vrla simbol Grdelice, vijadukt kod Čortanovaca biće simbol sveukupnog napretka Srbije, brzih pruga i možda najlepše mesto koje može da se vidi, istakao je predsednik.
Sa predsednikom Vučićem, radove obilaze i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović.
Ambasador Rusije Aleksandar Bocan-Harčenko rekao je danas, nakon što je sa predsednikom Srbije obišao radove na izgradnji vijadukta "Čortanovci" na železničkoj deonici Stara Pazova - Novi Sad, da je reč o veličanstvenom projektu, koji je i od evropskog značaja.
Izgradnja vijadukta je deo projekta izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte.
"Ovo sve što vidimo je veličanstveno i obećavajuće i možda ne postoji reč ni na srpskom, ni na ruskom koja bi bila pravi odraz dimenzija ovog projekta. Jasno je da je reč o projektu na nivou najmodernijih standarda. On je i od evropskog značaja i biće deo koridora koji će dodatno povezivati južni deo Evrope sa centralnom i zapadnom Evropom", rekao je ambasador.
Naše dve zemlje, kaže on, rade u korist interesa Srbije i Rusije, u korist bilateralne sardnje, ali i evropskih sveobuhvatnih interesa i blagostanja.
Izrazio je zahvalnost RŽD na svemu što rade i zadovoljstvo što postoji odlična saradnja između srpskih i ruskih stručnjaka.
Dodao je da planova za saradnju ima još i najavio da se priprema još jedan međuvladin ugovor o dodatnom kreditu.
"Očekujem da će uskoro biti potpisan. Idemo dalje", kazao je on i dodao da je izgradnja dispečerskog centra u Srbiji jedan od najznačajnijih.
Ruski ambasador Bocan-Harčenko kaže da je velika čast što Rusija učestvuje u ovom projektu, i da su dimenzije projekta "veličanstvene".
"Veličanstveno gradilište koje je i od evropskog značaja. I predstavnici RŽD kažu da će biti još više saradnje a to pokazuje da imamo bezbroj mogućnosti", naveo je on.
Vijadukt će biti dug 2,9 kilometra i nosiće ga 59 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara.
Pored vijadukta, grade se dve tunelske cevi, svaka sa po jednim kolosekom, dužine od po 1,2 kilometra.
Radovi na izgradnji vijadukta i tunela "Čortanovci" počeli su 11. avgusta 2017. godine.
Rok za završetak radova je 52 meseca, a vrednost posla je 337,6 miliona dolara.
Kada cela pruga bude završena, prema najavama, od Beograda do Novog Sada stizaće se za 35 minuta.
Predsednik se interesovao i za projekat izgradnje Jedinstvenog dispecerskog centar za upravljanje saobracajem vozova u Srbiji, koji izraduju ruski i srpski železnicari.
Predsednik porajinske vlade Igor Mirović rekao je u razgovoru sa predsednikom Srbije, prilikom obilaska radova na vijaduktu Čortanovci, da je u pitanju najveći projekat ovog tipa u Vojvodini posle izgradnje kanala Dunav Tisa Dunav (DTD), pre oko 100 godina.
Vučić je rekao da je veoma zadovoljan kako radovi napreduju i kako će projekat izgledati kada bude završen i naveo da će se od centra Beograda do centra Novog Sada stizati za 30 minuta.
Predsednik je govoreći o tome koliko će ova pružna deonica rasteretiti saobraćaj na putevima, ukazao i na tragične bilanse na srpskim putevima ovog leta i zamolio građane da ne voze brzo.
Inače, kako je rekao dok je bio premijer Srbije razgovarao je sa premijerom Hrvatske da se ovakav projekat radi i prema Hrvatskoj ali je to (Zoran) Milanović odbio nakon čega je razgovarao sa premijerom Mađarske Viktorom Orbanom.
RŽD, izvođač radova na rekonstrukciji pruge, napomenuo je predsednik, je renomirana firma koja ima preko milion zaposlenih.
Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović rekla je prilikom obilaska da od vremena Josipa Broza Tita ova pruga nije obnavljana.
Vučić je obilazeći radove rekao i da će se sa Crnom Gorom razgovarati o daljim projektima na unapređenju železničke infrastrukture, a pozdravljajući se sa radnicima čestitao im je na trudu i zalaganju.
BEOGRAD: Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je danas da će modernizacija železnice omogućiti da Srbija postane nezaobilazna ruta i u železničkom saobraćaju i da zajednički projekti sa Ruskim železnicama doprinose tom cilju.
Kako se navodi u saopštenju njenog kabineta, radiće se i projektna dokumentacija za nastavak rekonstrukcije barske pruge, od Valjeva do granice sa Crnom Gorom, a početak tih radova očekuje se 2021. godine.
Mihajlovićeva i predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišli su danas gradilište vijadukta Čortanovci, na deonici Stara Pazova - Novi Sad, a obilasku su prisustvovali i pokrajinski premijer Igor Mirović i ambasador Ruske Federacije u Srbiji, Aleksandar Bocan-Harčenko.
"Srbija i Rusija imaju ne samo prijateljske odnose, nego i odličnu ekonomsku saradnju, naročito u oblasti infrastrukture. O tome govori i činjenica da zajedno realizujemo najveći železnički projekat u Evropi, izgradnju deonice od Stare Pazove do Novog Sada, koja će biti deo prve brze pruge u jugoistočnoj Evropi", rekla je Mihajlovićeva.
Ona je naglasila da je za Srbiju važno da modernizuje kompletan železnički Koridor 10 i da se bolje poveže ka jugu i sa Severnom Makedonijom i Grčkom.
"Pripremamo i nove projekte koje ćemo raditi sa Ruskim železnicama. Iduće godine počeće izgradnja novog dispečerskog centra na železnici, a narednih meseci radiće se i projektna dokumentacija za nastavak rekonstrukcije barske pruge, od Valjeva do granice sa Crnom Gorom, gde očekujemo da počnemo radove 2021. godine", rekla je ona.
Radove na modernizaciji i izgradnji dvokolosečne pruge Stara Pazova - Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta Čortanovci, izvodi ruska kompanija „RŽD internešenel", a projekat se finansira iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.