Osveženje na gradskoj muzičkoj sceni – „Si it maj vej”
Novosadska muzička scena oduvek je imala čime da se podiči, a tako je i u godini kada Novi Sad nosi titulu Omladinske prestonice Evrope.
Mladi muzičari Mihajlo Zorić i Dušan Đukić stvaraju pod imenom „Si it maj vej” (See it My Way – vidi to na moj način), a ovih dana posebno su privukli pažnju sugrađana nakon objavljivanja spota za najnoviju pesmu nazvanu „Drt”.
Taj akustični emo-pank duo kroz svoje tekstove provlači situacije s kojima se susreće veliki broj mladih, teme kao što su ljubav, droga i generalno poroci, ali takođe i psihički problemi, poput anksioznosti i depresije. Njihova muzika se razlikuje od klasičnog panka jer je kombinuju sa emo i pop-pank zvukom koji je produkt novijeg vremena, a na našim prostorima još uvek nije široko prihvaćen.
Poznanstvo mladih umetnika traje još od osnovne škole, a prve muzičke korake napravili su u zajedničkom sastavu „Get of My Property“ s još tri drugara. Sadašnji bend „Si it maj vej“ nastao je početkom 2015. godine kao rezultat nebrojenih druženja, iskustava s ranijih svirki i isprobavanja različitih ideja za nove pesme van poznatog kalupa. Simbolika u imenu benda predstavlja njihove poglede na svet i jasan stav i nameru: motivisanje drugih koji osećaju ljubav prema muzici i pronalaženje zvuka koji njima odgovara i preko kojeg se ta emocija može najvernije pokazati.
– S obzirom na to da smo bezbroj puta svirali u akustičnoj varijanti, odlučili smo da našim pesmama i nešto drugačijim pristupom razbijemo stereotipe prema kojima bend mora biti agresivan i glasan da bi se uklopio i uopšte svirao s drugim bendovima na sceni – ističe Zorić. – Cilj je, uostalom, da time motivišemo druge da se ne ustručavaju u pronalaženju sopstvenog zvuka, ma u kakvom on izdanju bio. Put ka otkrivanju sopstvenog zvuka nije im se u velikoj meri razlikovao od drugih mladih muzičara. Objašnjavaju da sve zavisi od prvih uzora, dok su za njih pop-pank i emo bendovi bili najupečatljiviji uzori, što se lako može prepoznati u njihovom zvuku. Međutim, u procesu muzičkog sazrevanja i dubljeg istraživanja žanrova, odlučili su da ni u jednom trenutku neće jedan drugog žanrovski ograničiti. Na osnovu toga se može zaključiti da su upornost i neprestani rad na sebi osnovna načela po kojima „Si it maj vej“ stiče sve veću zapaženost. S takvim pogledom na muziku bend je brzo primećen, i to je rezultiralo time da, nakon nešto više od tri godine postojanja, iza sebe imaju svirke na nekim od najvećih muzičkih događaja u Novom Sadu kao što su Egzit i „Tu bi pank” festival.
– Ne znam da li smo ikada odbili poziv za svirku, pošto smatramo da upravo takav pristup ostavlja prostor ka daljem napretku, a to je da sa svakim narednim nastupom, kao i komponovanjem nečega što će drugima, pa nadamo se i nama, uvek biti sveže i nepredvidivo. Mislim da je konstantan rad glavni faktor zašto je odaziv publike toliko pozitivan – naglašava Zorić.
Kako navode, osećaju posledice muzičke hiperprodukcije, koja je, po njihovom mišljenju, uspela da ulenji ljude kada je reč o slušanju i otkrivanju nove muzike. Svedoče da je za mlade bendove nastupio dosta težak početni period jer je stiglo vreme kada nije dovoljno imati „samo dobru pesmu”. Vide ironiju u tome što je muzika dostupnija nego ikad, a novi bendovi ostaju u senci zbog čiste lenjosti publike. Kažu da je to razlog zbog kojeg video-spot i tekst novog singla pričaju dve različite priče, izraživši nadu da će to barem malo razdrmati ljude i navesti ih na dublje razmišljanje o problemima oko sebe.
M. D. – D. Č.