NAKON UKIDANJA VOZOVA Žitelji Banstola iščekuju autobusku liniju
Obustava železničkog saobraćaja na godinu dana između Beograda i Novog Sada, koja je stupila na snagu 1. februara, dovela je u još nezavidniji položaj žitelje vikend-naselja na tromeđi triju opština – Sremskih Karlovaca, Inđije i Iriga.
Ionako loša povazanost javnim prevozom Banstola sa Karlovcima i Novim Sadom time je dodatno otežana, što je samo jedan od problema sa kojim se, prema nekim procenama, oko 3.500 ljudi suočava u tom naselju, kojem zbog toga što je kategorisano kao vikend naselje štošta nedostaje kada je infrastruktura u pitanju.
- Pre godinu dana, tačnije 30. januara 2018, uputili smo molbu-peticiju sa 150 potpisa JGSP-u “Novi Sad” da obnovi ili otvori novu linuju do Banstola i uskoro dobili pismeni odgovor da nas u planu za otvaranje autobuske linije do Banstola (Čortanovaca) za 2018. godinu, nema – kaže predsednik Udruženja “Klub svih generacija” Branko Simonović. - Počela je, evo, i 2019, verovatno nas nema ni sad. Sigurno nisam jedini koji ne razume u čemu je problem. Postoji javno preduzeće koje se bavi prevozom putnika, postoji put do Banstola, koji je nedavno obnovljen i veliki broj putnika spremnih da plate prevoz. Međutim, sad to nije samo naš problem. Ukidanjem železničkog saobraćaja na relaciji Beograd-Novi Sad bez javnog prevoza do Novog Sada ostaje i veliki broj žitelja Beške i Čortanovaca, pa se nadamo da će Pokrajina i nadležno ministarstvo nešto učiniti da se ovaj problem što pre reši.
U JGSP „Novi Sad“ kažu nemaju liniju do Čortanovaca, s obzirom na to da to mesto ne pripada novosadskoj opštini, ali da u sklopu tržišnog poslovanja imaju mogućnost uvođenja međumesnih linija, pa zbog iskazane potrebe razmatraju da registruju autobusku liniju do Čortanovaca.
„Autobuska linija na pomenutoj relaciji bila bi u kategoriji međumesne, pa je prilikom njenog uvođenja potrebno da se sprovede proces usaglašavanja sa međumesnim autobuskim linijama drugih prevoznika koji obavljaju linijski prevoz putnika na ovoj relaciji, ili na području opština Novi Sad, Sremski Karlovci, Inđija (Čortanovci). Pomenuti šestomesečni proces se obavlja jednom godišnje kod Privredne komore Srbije, nakon čega sledi registracija reda vožnje kod Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije“, navode u JGSP-u.
Predsednik Mesne zajednice Čortanovci Mile Poštić kaže da je ukidanje saobraćaja vozova veoma pogodilo stanovnike ovog mesta i Beške, jer su oni najviše bili upućeni na železnički prevoz do Novog Sada. Kako kaže, sa kolegom iz MZ Beška ovih dana planira susret sa rukovodstvom JGSP-a „Novi Sad” kako bi izneli probleme i videli ima li šanse da se oni reše uvođenjem autobuske linije. Pritom, navodi, računaju na podršku i predsednika inđijske opštine.
Predsednik karlovačke opštine Nenad Milenković kaže da je obavljen razgovor sa rukovodstvom novosadskog gradskog prevoznika o mogućnosti da se pokrene postupak uvođenja autobuske linije do Banstola i da je, prema njegovim saznanjima, taj proces u toku.
- Nastojaćemo da u narednom periodu ta linija zaživi. Sve što je u tom pogledu u nadležnosti lokalne samouprave je učinjeno – rekao je Milenković i dodao da je u opštinskom buyetu predviđena suma za slučaj da se pokaže da linija nije rentabilna i da će lokalna samouprava nadoknaditi taj iznos.
Z. Ml.