Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Nov način vrednovanja rada pola miliona državnih službenika

30.01.2019. 10:32 13:22
Piše:
Foto: pixabay.com

BEOGRAD: Uredba Vlade Srbije kojom se određuju potrebne kompetencije državnih službenika počeće da se primenje 4. februara. 

Na osnovu “Uredbe o određivanju kompetencija za rad državnih službenika”, svaki službenik dobiće obrazac s modelima ponašanja prema strankama, saradnicima, šefovima i znanjem i veštinama koje se od njega očekuju.

Od službenika se osim da efikasno radi i sarađuje s drugima očekuje i da bude ljubazan, strpljiv i jasan, a od njihovih šefova da na primer, bude svima pristupačan, da gradi mrežu profesionalnih odnosa, ali i da uspešno rešava pregovora i rešava konflikte.

Umesto dosadašnjeg ocenjivanja - vrednovanje sposobnosti službenika kroz njegov doprinos ukupnom rezultatu državnog organa.

U prethodnom periodu smo imali zaista teško prihvatljive podatke da gotovo 90 odsto zaposlenih imaju odlične ocene, bez značajne veze s ostvarenjem ciljeva i rezultata tog državnog organa, rekao je za RTS Zoran Kasalović iz Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.

Dragana Janković iz Službe za upravljanje kadrovima Vlade Srbije kaže da će se ceniti kako on upravlja informacijom, kako gradi profesionalne odnose, kakva mu je orjentacija prema učenju, da li pruža otpor promenama koje se dešavaju u procesu promena javne uprave.

Iscrpan obrazac za vrednovanje rada, za sada je dobilo 20.000 službenika u državnoj upravi, a do kraja godine nadležni moraju da utvrde kriterijume i za ostalih 500.000 zaposlenih u javnom sektoru.

Služba za upravljanje kadrovima u saradnji s Ministarstvom za državnu upravu i s Nacionalnom akademijom za javnu upravu, pripremila je program za rukovodioce, za sve one koji učestviju u postupku ocenjivanja i za državnog službenika koji se ocenjuju i za neposrednog rukovodioca koji prati rad i za rukovodioca koji donosi rešenje, navela je Jankovićeva.

Po ovom osnovu, za isto zvanje službeniku u toku radnog veka, plata može porasti do 40 odsto. Ako su rezultati izuzetni, za dve godine i do 10 odsto, za prosečne rezultate do tri odsto za tri godine. Nadležni tvrde da je povećana odgovornost rukovodilaca.

Oni će biti u obavezi da prilikom ocenjivanja navedu i konkretne rezultate i konkretne radnje koje nekog kandiduju za dobru ocenu i nekog za lošu ocenu. Zbog toga što će svaki zaposleni imati pravo da ima uvid u postupak ocenjivanja, a s druge strane i na zaštitu pred Upravnim sudom, i zbog toga će biti svi ti podaci neophodni, kaže Kasalović.

Rezultati vrednovanja rada u ovoj godini biće poznati iduće, kada počinje primena platnih razreda. Povećanje plata, tada će biti moguće i promenom platnog razreda, za šta je neophodno bar pet godina rada. 

Đorđević o novoj Uredbi: Objektivnija ocena rada službenika

Novom Uredbom o vrednovanju radne uspešnosti, koju je Vlada Srbije usvojila prošle nedelje, rad državnih službenika ocenjivaće se objektivnije i lakše nego do sada, kaže ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Zoran Đorđević i najavljuje da će Ministarstvo na čijem je čelu među prvima početi sa primenom te uredbe.

Đorđević smatra da je Vlada Srbije uradila ''veliku stvar'' i donošenje Uredbe ocenjuje ''hrabrim potezom'' koji će ministarstvima i drugim državnim organima omogućiti da kvalitetnije i bolje rade.

''Do sada su sistematizacije, kompetencije, opisi radnih mesta i vrednovanje radne uspešnosti sprovodili u skladu sa sistemom iz bivše SFRJ. Mi smo se u međuvremenu smanjivali kao država, a sistematizacije su ostale iste'', rekao je Đorđević novinarima u Privrednoj komori Srbije.

Ministar je ukazao da sistem poslovnih procesa do sada nije bio u skladu sa potrebama ministarstava i onim što zaposleni rade u praksi, kao i da će od sada zaposleni znati tačan opis svog radnog mesta i da će u skladu sa tim biti i ocenjivani. 

''Do sada ste morali da znate koliko je ko bio marljiv i ažuran na poslu da biste mu dali neku ocenu, a to je lična procena koja nema nikakvu merljivost. Novom Uredbom znate šta ocenjujete kod zaposlenog i možete vrlo lako da izmerite kvalitet njegovog rada'', pojasnio je Đorđević i dodao će na taj način i zaposleni znati gde su propustili priliku da budu bolji i šta mogu da unaprede u svom radu.

Ističe da je Ministarstvo rada spremno za primenu nove Uredbe i da je sprovelo sistematizaciju koja bi, prema očekivanjima Đorđevića, trebalo da bude usvojena na sledećoj sednici Vlade.

''Verujem da će Vlada usvojiti novu sistematizaciju i bićemo prvo ministarstvo koje će funkcionisati u drugačijim okolnostima. To nam je osnov da uvodimo elektronsku upravu i da budemo potpuno digitalizovani i efikasni što građani i očekuju od nas'', istakao je Đorđević.

Na pitanje novinara da li je tačna informacija da će državni službenici dobijati povišicu i do osam hiljada dinara u zavisnosti od vrednovanja njihovog rada, ministar je rekao da će ceo sistem ''zaživeti'' sledehe godine kada će se primenjivati platni razredi.

Piše:
Pošaljite komentar
CEP: Državni službenici u procesu EU nezadovoljni poslom

CEP: Državni službenici u procesu EU nezadovoljni poslom

25.04.2017. 17:52 18:03
Ove godine izmene Zakona o državnim službenicima

Ove godine izmene Zakona o državnim službenicima

13.03.2018. 11:27 11:29