Internet plaćanje porodici uštedi 4.000 dinara godišnje
Razvoj informacionih tehnologija odrazio se i na sferu bankarskog poslovanja, posebno zbog toga što je mobilno bankarstvo postalo dostupno svim korisnicima smart telefona.
Jednostavnost korišćenja i komfor koji omogućava plaćanje putem interneta, kao i stalna dostupnost te usluge, utiče na konstantan rast broja korisnika e-bankinga i m-bankinga.
U 2017. godini više od dve trećine naloga za plaćanje u domaćem platnom prometu realizovano je elektronskim putem. Procenjuje se da će već naredne godine više od 50 odsto transakcija i plaćanja biti obavljano putem pametnih uređaja – kompjutera i telefona. Podatak ne iznenađuje ukoliko se ima u vidu da onlajn plaćanja štede i vreme i novac.
Naime, prosečna porodica kroz provizije za plaćanje mesečnih rata za komunalije potroši više od 4.000 dinara godišnje. U pitanju je značajan iznos koji se može uštedeti onlajn plaćanjem jer banke omogućavaju građanima da račune plaćaju putem interneta bez plaćanja provizije.
U Eurobanci navode da plaćanja elektronskim putem najviše obavljaju klijenti starosne dobi od 30 do 45 godina. Zanimljiv podatak je da je primetan i porast penzionera koji koriste tu uslugu jer uviđaju njene prednosti i pre svega uštedu koju mogu ostvariti.
Sve što je potrebno da bi neko mogao koristiti usluge plaćanja putem interneta je da poseduje tekući račun u banci. Elektronsko bankarstvo je potpuno besplatno, kako za fizička lica, tako i za pravna i preduzetnike.
Za korisnike premijum paket računa nalozi za plaćanje do 300.000 dinara su potpuno besplatni i klijenti mogu obavljati neograničen broj plaćanja svakog meseca. Za ostale korisnike naplaćuje se naknada za svaki izvršen nalog, koja je značajno niža u odnosu na gotovinske naloge na šalteru i iznosi 0,5 odsto, minimalno osam dinara, a maksimalno 250.
Ubrzani tehnološki razvoj promenio je način na koji banke posluju s klijentima, ali i navike i očekivanja korisnika bankarskih usluga. Klijenti očekuju usluge u skladu sa svojim potrebama, bilo kad i bilo gde, a na bankama je da odgovore na izazove digitalnog doba i potrebu klijenata za efikasnim upravljanjem svojim novcem i vremenom. Odličnu uslugu banke klijenti uvek nagrađuju svojom lojalnošću, kao i pozitivnim preporukama, što je banci veoma važno.
D. V.