Интернет плаћање породици уштеди 4.000 динара годишње
Развој информационих технологија одразио се и на сферу банкарског пословања, посебно због тога што је мобилно банкарство постало доступно свим корисницима смарт телефона.
Једноставност коришћења и комфор који омогућава плаћање путем интернета, као и стална доступност те услуге, утиче на константан раст броја корисника е-банкинга и м-банкинга.
У 2017. години више од две трећине налога за плаћање у домаћем платном промету реализовано је електронским путем. Процењује се да ће већ наредне године више од 50 одсто трансакција и плаћања бити обављано путем паметних уређаја – компјутера и телефона. Податак не изненађује уколико се има у виду да онлајн плаћања штеде и време и новац.
Наиме, просечна породица кроз провизије за плаћање месечних рата за комуналије потроши више од 4.000 динара годишње. У питању је значајан износ који се може уштедети онлајн плаћањем јер банке омогућавају грађанима да рачуне плаћају путем интернета без плаћања провизије.
У Еуробанци наводе да плаћања електронским путем највише обављају клијенти старосне доби од 30 до 45 година. Занимљив податак је да је приметан и пораст пензионера који користе ту услугу јер увиђају њене предности и пре свега уштеду коју могу остварити.
Све што је потребно да би неко могао користити услуге плаћања путем интернета је да поседује текући рачун у банци. Електронско банкарство је потпуно бесплатно, како за физичка лица, тако и за правна и предузетнике.
За кориснике премијум пакет рачуна налози за плаћање до 300.000 динара су потпуно бесплатни и клијенти могу обављати неограничен број плаћања сваког месеца. За остале кориснике наплаћује се накнада за сваки извршен налог, која је значајно нижа у односу на готовинске налоге на шалтеру и износи 0,5 одсто, минимално осам динара, а максимално 250.
Убрзани технолошки развој променио је начин на који банке послују с клијентима, али и навике и очекивања корисника банкарских услуга. Клијенти очекују услуге у складу са својим потребама, било кад и било где, а на банкама је да одговоре на изазове дигиталног доба и потребу клијената за ефикасним управљањем својим новцем и временом. Одличну услугу банке клијенти увек награђују својом лојалношћу, као и позитивним препорукама, што је банци веома важно.
Д. В.