Šarčević: Nova strategija će se oslanjati na privredu
BEOGRAD: Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja priprema seriju zakona iz oblasti obrazovanja i novu strategiju obrazovanja oslonjenu na privredu, u nameri da se unaprede znanja i veštine mladih, kako bi imali veće šanse za zaposlenje, izjavio je danas ministar prosvete Mladen Šarčević.
Šarčević je rekao da je u poslednje dve godine uspostavljen dobar spoj obrazovanja i privrede, a da znatna podrška zajedničkim naporima Ministarstva i Privredne komore Srbije dolazi iz velikih kompanija, poput Koka-Kole, koje osmišljavaju različite programe namenjene mladima kako bi oni stekli što bolje veštine i znanja i kako bi se kroz praksu upoznali sa svetom rada.
Naglasio je da je zajednički posao napredak zemlje i nastojanje da se mladi zadrže u Srbiji gde posluje dobar deo velikih stranih kompanija u kojima mogu da se zaposle.
Država će, navodi ministar, nastojati da pokrije što više troškova školovanja studentima kako bi ono bilo pobvoljnije i jeftinije, ali istovremeno i da stipendira mnoge učenike.
"Cilj je da pomognemo da mladi steknu dobre kompetencije i unaprede veštine i znanja", rekao je Šarčević i dodao da je u tom smislu važno i dulano obrazovanje i studentska učenička praksa.
Njegov posao kao ministra je, kaže, da podigne kvalitet obrazovanja od predškolskog do visokog obrazovanja.
Na predstavljanju programa Koka-Kola mladima, predsednik PKS Marko Čadež pozvao je mlade da iskoriste šansu koje im pružaju velike kompanije i naveo da projekti za mlade koje organizuje Koka-Kola kao brend i multinacionalna kompanija garantuju kvalitet.
"Nadam se da ćete ovu šansu iskoristiti", poručio je Čadež mladima i istakao da projekti poput onih koje sprovodi Koka-Kola omogućvaju edukaciju mladih i mogućnost da steknu praktična iskustva, te zato imaju podršku PKS i Vlade Srbije.
Naglasio je da se nastoji da se što više kompanija uključi u različite programe za mlade kako bi se podstaklo preduzetništvo i kako bi mladi imali priliku da realizuju svoje ideje i inovativnost.
Generalni direktor Koca-Kola HBC Aleksandar Ružević rekao je da su programi za mlade novi strateški pravac ulaganja te kompanije u lokalnu zajednicu, te da kroz takve programe kompanija nastoji da osnaži mlade i bude oslonac državi u zajedničkom poslu.
"Sve napore usmerićemo u profesionalni i lični razvoj mladih kroz brojne programe namenjen srednjoškolcima, studentima, apsolventima, diplomcima i mladima bez zaposlenja", rekao je Ružević.
Naveo je da je samo prošle godine više od 100 mladih koji su prošli kroz besplatne radionice koje organizuje Koca-Kola počelo da radi ili je pokrenulo sopstveni biznis, a da je do sada letnju praksu za studente završnih godina studija prošlo više od 200 mladih od kojih se njih 50 zaposlilo u Koka-Koli.
Svetlana Damjanović iz fondacije SOS dečija cela Srbija rekla je da je u okviru programa "Jaki mladi" 10 mladih bez roditeljskog staranja i iz hraniteljskih porodica pokrenulo sopstveni biznis uz pomoć 30.000 evra podrške prikupljene na četvorodnevnoj konferenciji.
Na predstavljanju programa Koka-Kola mladima o iskustvima u pokretanju poslovanja u Srbiji govorili su mladi koji su prošli kroz programe edukacije i unapređenja veština i znanja.