Шарчевић: Нова стратегија ће се ослањати на привреду
БЕОГРАД: Министарство просвете, науке и технолошког развоја припрема серију закона из области образовања и нову стратегију образовања ослоњену на привреду, у намери да се унапреде знања и вештине младих, како би имали веће шансе за запослење, изјавио је данас министар просвете Младен Шарчевић.
Шарчевић је рекао да је у последње две године успостављен добар спој образовања и привреде, а да знатна подршка заједничким напорима Министарства и Привредне коморе Србије долази из великих компанија, попут Кока-Коле, које осмишљавају различите програме намењене младима како би они стекли што боље вештине и знања и како би се кроз праксу упознали са светом рада.
Нагласио је да је заједнички посао напредак земље и настојање да се млади задрже у Србији где послује добар део великих страних компанија у којима могу да се запосле.
Држава ће, наводи министар, настојати да покрије што више трошкова школовања студентима како би оно било побвољније и јефтиније, али истовремено и да стипендира многе ученике.
"Циљ је да помогнемо да млади стекну добре компетенције и унапреде вештине и знања", рекао је Шарчевић и додао да је у том смислу важно и дулано образовање и студентска ученичка пракса.
Његов посао као министра је, каже, да подигне квалитет образовања од предшколског до високог образовања.
На представљању програма Кока-Кола младима, председник ПКС Марко Чадеж позвао је младе да искористе шансу које им пружају велике компаније и навео да пројекти за младе које организује Кока-Кола као бренд и мултинационална компанија гарантују квалитет.
"Надам се да ћете ову шансу искористити", поручио је Чадеж младима и истакао да пројекти попут оних које спроводи Кока-Кола омогућвају едукацију младих и могућност да стекну практична искуства, те зато имају подршку ПКС и Владе Србије.
Нагласио је да се настоји да се што више компанија укључи у различите програме за младе како би се подстакло предузетништво и како би млади имали прилику да реализују своје идеје и иновативност.
Генерални директор Коца-Кола ХБЦ Александар Ружевић рекао је да су програми за младе нови стратешки правац улагања те компаније у локалну заједницу, те да кроз такве програме компанија настоји да оснажи младе и буде ослонац држави у заједничком послу.
"Све напоре усмерићемо у професионални и лични развој младих кроз бројне програме намењен средњошколцима, студентима, апсолвентима, дипломцима и младима без запослења", рекао је Ружевић.
Навео је да је само прошле године више од 100 младих који су прошли кроз бесплатне радионице које организује Коца-Кола почело да ради или је покренуло сопствени бизнис, а да је до сада летњу праксу за студенте завршних година студија прошло више од 200 младих од којих се њих 50 запослило у Кока-Коли.
Светлана Дамјановић из фондације СОС дечија цела Србија рекла је да је у оквиру програма "Јаки млади" 10 младих без родитељског старања и из хранитељских породица покренуло сопствени бизнис уз помоћ 30.000 евра подршке прикупљене на четвородневној конференцији.
На представљању програма Кока-Кола младима о искуствима у покретању пословања у Србији говорили су млади који су прошли кроз програме едукације и унапређења вештина и знања.