Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Rusi probijaju čortanovački tunel punom parom

11.05.2018. 08:50 09:12
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Nakon što je 30. marta počelo kopanje na izlaznom portalu tunela u Čortanovcima, juče je taj posao započet zvanično i na ulaznom portalu, na južnoj strani.

Gradilište su juče obišli prvi zamenik direktora ogranka „RŽD internešenel“ d. o. o. u Srbiji, ruske kompanije kojoj je poverena modernizacija i rekonstrukcija pruge na deonici Stara Pazova – Novi Sad Mansurbek B. Sultanov, i vršilac dužnosti direktora „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić.

- Mogu slobodno da kažem da idemo ispred ugovorne predviđene dinamike izvođenja radova. Prilikom izgradnje tunela Čortanovci na ulaznom i izlaznom preduseku i deonicama za zaštitu od klizišta izvedeno 908 šipova, ugrađeno 60 hiljada kubnih metara betona i 7 hiljada tona armature, izjavio je Mansurbek Sultanov za „Dnevnik”. – Od avgusta kada smo dobili građevinsku dozvolu za deonicu od četiri kilometra, koja je predviđena aneksom br.  3.1 Ugovora, na kojoj se nalaze tunel i vijadukt, gde je nekada bila  neprohodna šuma, do danas se mnogo toga promenilo, što je i više nego evidentno. Završili smo  pripremne radove, postavili čitave  nizove šipova u cilju zaštite terena od klizanja,a uveliko se grade vijadukt i tunel.

Prema rečima Mansurbeka Sultanova, na trasi budućeg vijadukta završeni su zemljani radovi i grade se naglavne grede. Izvedeno je 467 šipova za temelje pri planu da se izvede 368 komada, ugradeno je 15,5 hiljada kubnih metara betona, a planirano je 7,2 hiljada, ugrađeno je 2,1 hiljada tone armature u konstrukcije pri planiranih 1,6 hiljade. Vijadukt će biti dvokolosečni, dug 3,2 kilometara, na 28 stubova, od kojih će najviši imati 28 metara i kod postrojenja Naftahema, na teritoriji karlovačke opštine, spuštaće se na nultu tačku.

U drugoj polovini aprila počela je i realizacija takozvanog drugog komercijalnog ugovora - aneksa br. 3.2, kojim se predviđa demontaža koloseka. Reč je o deonici pruge između Stare Pazove i  Inđije, dugoj sedam kilometara.     

Vijadukt će biti dvokolosečni i dug 3,2 kilometra, stajaće na 28 stubova, od kojih će najviši imati 28 metara

- Zavaršili smo taj posao u stanici u Inđija i prešli na otvorenu prugu – napominje Sultanov. -Već smo demontirali 4,5 kilometara koloseka i krenuli sa širokim iskopom. Moram istaći da vrlo dobro sarađujemo sa srpskom stranom i da probleme, koji se neminovno pojavljuju u ovom poslu, rešavamao u hodu. Omogućeno nam je da radimo na otvorenoj pruzi  bez saobraćaja, što nam umnogome olakšava posao i dozvoljava da ispoštujemo planiranu dinamiku. Stigao nam je i materijal za rad, iako su radovi počeli pre samo nekoliko sedmica.


Uspešna borba s Fruškom gorom

Sultanov napominje da je deonica pruge na kojoj ova ruska kompanija radi veoma zahtevna. Podseća na činjenicu da je u pitanju specifičan teren na području  Fruške gore, u blizini Dunava i  arheoloških lokaliteta u okolini, što je pored građevinskih, zahtevalo i izdavanje posebnih dozvola.

- Rad na ovoj deonici do sada je zahtevao i izmeštanje pojedinih infrastrukturnih vodova – kaže Sultanov i dodaje da je pre nekoliko dana usaglašen podizvođaki ugovor sa „Srbijagasom”. – U  postupku je potpisivanje  ugovora za izmeštanje  magistralnog gasovoda visokog napona sa „Srbijagasom” od Novog Sada do Beočina. Takvih situacija imamo gotovo  svaki dan, ali zahvaljujući dobroj saradnjii i komunikaciji sa „Železnicama Srbije”, podizvođačima i saobraćajnim  isntitutom, rešavamo sve probleme.


Vrednost radova koje „RZD International“ izvodi u Srbiji iznosi 941 milion dolara, a više od polovine tog iznosa namenjeno je za  deonicu Stara Pazova - Novi Sad, u šta spada izgradnja tunela, vijadukta i otvorene pruge.      

Moram reći da vrlo dobro sarađujemo sa srpskom stranom i da probleme, koji se neminovno pojavljuju u ovom poslu, rešavamo u hodu (Mansurbek Sultanov)

Završetak čitavog kompleksa radova na ovoj  deonici planiran je za 2021. godinu. Kao rezultat realizacije projekta brzina saobraćanja vozova će se povećati do 200 kilometara na čas, a takođe će se povećati kapacitet i nivo bezbednosti saobraćaja.

Zorica Milosavljević

Foto: B. Lučić

Piše:
Pošaljite komentar
Tunel i vijadukt kod Čortanovaca grade punom parom

Tunel i vijadukt kod Čortanovaca grade punom parom

28.11.2017. 08:15 08:20