Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Tunel i vijadukt kod Čortanovaca grade punom parom

28.11.2017. 08:15 08:20
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

ČORTANOVCI: Na deonici trase železničke pruge Stara Pazova – Novi Sad kod Čortanovaca, gde je ruska kompanija „RŽD internešenel” u septembru počela izgradnju vijadukta, do sada je u zemlju postavljeno više od 250 šipova, raspoređenih u tri kaskade, radi zaštite od klizišta.

Kako saznajemo na gradilištu, koje je juče obišao i prvi zamenik direktora ogranka te kompanije u Srbiji Mansurbek B. Sultanov, ukupno je predviđeno pobijanje blizu 3.000 šipova, čija je prosečna dužina 30 metara. Trenutno su na gradilištu mehanizacija i radnici srpskih kompanija „Mostogradnja”, „Ras inženjering” i „Elita kop”, te ruskih – „Mosmetrostroj”, poznatog po gradnji metroa u Rusiji, i „Stroj tresta”, koja je najpoznatiji graditelj mostova u toj zemlji. 

„U toku je bušenje šipova je jer to zahteva ovaj specifični teren, bez obzira na složenost i težinu objekata u inženjerskom pogledu koji se ovde takođe grade“, kaže Sultanov.

Dodaje da se taj posao se obavlja „punom parom“.

„Najteža i najkritičnija deonica na delu međunarodne pruge Beograd–Budimpešta je upravo ova od Stare Pazove do Novog Sada. Od septembra, kada smo od Nacionalnog parka „Fruška gora” dobili dozvolu za seču šume, traju radovi. Krenuli smo od tunela i vijadukta, jedinstvenog objekta za srpsku železnicu, koji će biti izgrađen u plavnom delu Dunava. Taj vijadukt je poseban jer je dvokolosečni i predstavlja most istovremeno za dva koloseka dužine oko tri kilometra. Dužina novog tunela „Čortanovci”, koji se sastoji od dve cevi povezane evakuacionim prolazima, iznosi 1,1 kilometar u svakom smeru. Prilikom izgradnje koristiće se savremene tehnologije za probijanje tunela i ojačanje nagiba da bi se konstrukcije u izgradnji zaštitile od uticaja klizišta“, kaže on.

3.000 šipova biće ukupno postavljeno

Po Sultanovljevim rečima, osim ta dva objekta, „RŽD internešenel” treba na toj deonici da izgradi i niz drugih, a predviđena je i rekonstrukcija nekoliko stanica. Pre desetak dana potpisan je aneks ugovora za radove na pruzi od Stare Pazove do Novog Sada, duge 44 kilometra. Sultanov kaže da se čeka građevinska dozvola i isplata avansa od srpske strane, i da bi u najboljem slučaju ti radovi mogli početi u januaru naredne godine. 

„Sve zavisi od dobijanja građevinske dozvole  Polaganje koloseka je, inače, jedna od najzahtevnijih aktivnosti. U Srbiji posedujemo radimo s veoma unikatnu mehanizaciju, koja radi velikom brzinom, i dva polagača za kolosek pa smo, što se tog dela posla tiče, u mogućnosti da radimo na dva fronta istovremeno. Što se tiče zemljanih radova i gradnje objekata, spremni smo da radimo na više mesta u isto vreme da bismo uštedeli vreme i novac“, kaže Sultanov.

258 miliona dolara za igradnju vijadukta i tunela

Izgradnja vijadukta i tunela, kako kažu u „RŽD internešenel” koštaće 258 miliona dolara. Radovi na pomenutoj deonici, računajući i gradnju tunela i vijadukta, treba da budu završeni 2021. godine.

Z. Milosavljević

Foto: F. Bakić

Rekonstrukcija i izgradnja povećavaju brzinu vozova

Modernizacija železničke infrastrukture u Srbiji realizuje se na osnovu Sporazuma o odobrenju ruskog državnog izvoznog kredita, koji su potpisale vlade Srbije i Rusije, a čija je vrednost 800 miliona dolara. Rekonstrukciju i izgradnju železničkih pruga, koje odgovaraju savremenim zahtevima bezbednosti i koje su predviđene za povećanje brzine kretanja vozova od 30 do 120 kilometara na čas, „RŽD internešenel“ je počeo 2014. godine. Brzina vozova na deonici do Novog Sada biće 200 kilometra na sat.

Piše:
Pošaljite komentar