Kikinda s partnerima iz Temišvara objedinjuje turizam Banata
KIKINDA: U okviru projekta prekogranične saradnje „Lokalno nasleđe za aktivni turizam u Banatu”, predstavnicima turističkih organizacija, kancelarija i agencija, kao i organizatorima turističkih i etno manifestacija u Kikindi su predočene mogućnosti izrade godišnjeg kalendara turističkih i etno manifestacija u Banatu sa obe strane granice u Srbiji i Rumuniji.
Skupu u Regionalnoj privrednoj komori Kikinde prisustvovali su i preduzetnici koji se bave izradom i prodajom suvenira, zvaničnici Narodnog muzeja, kao i vlasnici ugostiteljskih i smeštajnih objekata iz Kikinde i okoline. Koordinator aktivnosti na projektu, član Gradskog veća Kikinde Saša Tanackov najavio je da je u godišnjem kalendaru predviđeno da se nađu i turističke etno manifestacije sa gradskih područja Zrenjanina i Pančeva
Zajednički projekat vredan 345.815 evra realizuju Grad Kikinda, Narodni muzej Kikinde i Zapadni univerzitet iz Temišvara, a pored izgrade godišnjeg kalendara turističkih i etno manifestacija poslenicima turizma je predstavljena i ideja da se ustanovi zaštitni znak „Hrana iz Banata”.
- Ovo je prilika da nam vlasnici restorana ponude jela nacionalne kuhinje i razmotre mogućnost dobijanja znaka „Hrana iz Banata”. Aktivnosti koje sprovodimo u okviru projekta imaju za cilj da podstaknemo da od raspoloživih potencijala napravimo jedan novi turistički proizvod i da se tako bogato kulturno nasleđe Banata komercijalizuje - kaže Saša Tanackov.
Ustanovljenjem zaštitnog znaka „Hrana iz Banata” predviđa da u ponudu bude uvršteno 50 srpskih i rumunskih restorana sa tradicionalnom i etno ponudom. Na taj način bio ponuda iz našeg dela Banata bila promovisana kao jedinstvena turističko-ugostiteljska ponuda partnerima u Rumuniji, ali i gostima iz Srbije i okruženja.
Prorektorka Zapadnog univerziteta u Temišvaru Otilija Hedešan ocenila je da srpski restorani imaju tradiciju nacionalne kuhinje, što nije slučaj u Rumuniji.
- Ugostitelji u Srbiji zaista dobro promovišu domaću hranu, ali je u Rumuniji tako nešto tek u začetku, pa će nam to poslužiti kao model. Zna se da je hrana u rumunskom i srpskom Banatu hrana slična. Svi znamo za štrudlu, doboš tortu i krempitu, ali interesantno je i da svako selo ima svoju specifičnu kuhinju, pa je to ono što nas itekako interesuje – naglašava Hedešan.
U promovisanju lokalnog nasleđa i turističkih potencijala s obe strane granice planirano je snimanje turističkog spota i štampanje knjige „Banat na 10 načina“. Grad Kikinda i Narodni muzej Kikinde u okviru ovog projekta na raspolaganju imaju nešto više od 42.000 evra.
Tekst i foto: M. Mitrović