Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Časopis „Scena”: Kritičari kao neostvareni reditelji

04.01.2018. 10:33 10:35
Piše:
Izvor: Dnevnik.rs

„Između dva broja „Scene“ u teatarskom životu Srbije odigralo se mnogo značajnih događaja - počev od festivala koji su otvorili niz polemika: kvalitet ponuđene selekcije, opravdanost koncepta ili nedostatak finansija - preko zanimljivih gostovanja, sve do atraktivnih letnjih premijera.

Na spisku aktuelnih događaja je i početak rada novoimenovane redakcije časopisa čiji broj najavljujemo. Ovu „Scenu“ uređuju Marina Milivojević - Mađarev, Isidora Popović, Željko Jovanović, Aleksandar Milosavljević i Miloš Latinović”, navodi njen novi urednik Miloš Latinović, i objašnjava da je u pitanju „osveženi kontinuitet”, budući da redakciju čine i stari i novi članovi.

Ovaj broj časopisa, pomalo neuobičajeno, ili osvežavajuće, započinje u celosti objavljenom dramom „Ansambl ’Lenjin’” Kanađanina Verna Tisena. Uz ovu dramu, u rubrici „Savremeni svetski dramatičari”, koja otvara ovaj broj, objavljen je i intervju sa njenim autorom Vernom Tisenom, koji je zabeležio Spasoje Ž. Milovanović, kao i dramaturška beleška Miloša Latinovića. I poslednje stranice ovog broja „Scene” nude u celosti objavljenu dramu „Ulica usamljenih automobila” Zorana Pešića Sigme, pobednika Konkursa za savremeni domaći dramski tekst 2016. Sterijinog pozorja.  

Pominjanim festivalima posvećen je dobar deo stranica ovog broja „Scene”. U nizu tekstova o 62. Sterijinom pozorju, zapamćenom po nedodeljivanju nagrada,s čitaocima je dosta toga ponuđeno - od besede na otvaranju, osvrta na ovogodišnje izdanje i selekcije, kao i iscrpne rekapitulacije iz pera Aleksandra Milosavljevića i njegov intervju sa selektorom Mikijem Radonjićem, do analize scenografskih prostora, kostima i ostalih segmenata, o kojima piše Staša Jamušakov, ili muzike u predstavama ovogodišnjeg Pozorja na koju pažnju skreće Dunja Crnjanski.

Ovogodišnji dobitnik Sterijine nagrade za teatrologiju „Jovan Hristić” Ivan Medenica piše u ovom broju „Scene” o knjizi „Tragedija inicijacije ili Nepostojani princ”, za koju je nagrađen. Pišući o toj knjizi u ovom broju „Scene”, Aleksandar Milosavljević podseća na Hristićevo priznanje da je svaki pozorišni kritičar neostvareni reditelj, te da svestan ove činjenice, „autor studije ’Tragedija inicijacije’ promišljeno i odmereno, ali smelo, nudi uistinu bogat, kreativan, inspirativan, pa i provokativan dramaturško - teatrološki materijal pozorišnim praktičarima. Razume se ponajpre rediteljima, pa otuda ne bi trebalo da čudi ako poneku ideju iz ove knjige jednog dana prepoznamo u nekoj od budućih pozorišnih predstava”.

Festivalom Sterijino pozorje bave se i Milena Kulić i Nikolina Đukonović, nudeći osvrt na Pozorje mladih. Fragmente za istoriju Sterijinog pozorja ispisuje Isidora Popović.

Drugim festivalom, 44. Infantom, bavi se Zopran R. Popović u ovom broju „Scene”, dok o temišvarskom „Testu” govori njegov umetnički koordinator Zoltan Galović, u intervjuu sa Igorom Burićem. Objavljen je i razgovor sa poznatim nemačkim rediteljem Tomasom Ostermajerom koji je vodila Nataša Gvozdenović, kao i još niz drugih priloga iz oblasti teatrološke teorije, scenskog dizajna, i onih posvećenih određenim pozorišnim događajima, delima, knjigama...       

N. Pejčić   

Autor:
Pošaljite komentar