Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Mirović, Mihajlovićeva i Fabrici prvi prešli preko Žeželjevog mosta

22.10.2017. 13:07 19:45
Piše:
Foto: Dnevnik (R. Hadžić)

Posle 18 godina od rušenja Žeželjevog mosta u NATO bombardovanju, Dunav je u Novom Sadu premošćen sa dva nova luka novog drumsko-železničkog mosta. Spajanje lukova budućeg novog Žeželjevog mosta dogodilo se u petak popodne, a tim povodom danas preko spojene mostovske konstrukcije sa bačke na sremsku stranu prešli ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorana Mihajlović, šef Delegacije Evropske unije u Srbiji ambasador Sem Fabrici i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović.

Oni su radnicima uručili prigodne poklone povodom upešno završenog spajanja dva mostovska luka na centralnom rečnom stubu koje je trajalo gotovo dva meseca.

Ministarka građevinarstva saobraćaja i infrastrukture rekala je da Žeželjev most spaja prošlost i otvara prostor za lepu budućnost.

„Ne možete a da se ne setite kada dođete na jedan ovakav most i 1999. godine i 23. aprila kada je most srušen i svih 78 dana koje je naša zemlja pretrpela u tom periodu. Nekako mi se čini da je u petak u 17.25 sati kada je most spojen, tog trenutka prestalo bombardovanje Novosađanki i Novosađana. Tako ja to vidim“, kazala je Zorana Mihajlović.

Ona je istakla da će most u februaru imati železničke pruge, a mesec-dva nakon toga imaće pristupne puteve za drumski saobraćaj i da je novi most „naš put ka budućnosti“.

Kako je naglasila novi most je veoma značajan za koridore i razvoj Srbije i vrlo brzo će preko novog Žeželjevog mosta železnički saobraćaj ići brzinama od preko 150 kilometara na sat, jer se nalazi na koridoru 10 koji je po mišljenju ministarke Mihajlović najznačajniji koridor u zemlji. Takođe Žeželjev most je deo projekta modernizacije pruge Beograd – Budimpešta kojom će vozovi ići prosečnom brzinom od 200 kilometara na čas.

Zorana Mihajlović rekla je i da se ovaj most nalazi na najvažnijem svetskom globalnom projektu „Jedan pojas, jedan put“.

„Most je deo tog projekta i mislim da je važan za budućnost Srbije. Što više takvih projekata, što više infrastrukture, što više mostova to je baza, osnova i uslov da imamo nove investicije i nova radna mesta“, zaključila je potpredsednica Vlade Srbije.

Sem Fabrici rekao je da je Evropska unija od početka angažoavana na izgradnji mosta za koji je izdvojila ukupno 34 miliona evra.

„Ovaj most premošćava Dunav. To je važno za Novi Sad, Vojvodinu ali važan je i za celokupnu Srbiju jer je deo koridora 10 koji je jedan od glavnih koridora ovog dela Evrope. Takođe, deo je nove transportne politike Srbije, a ta politika je deo procesa pristupanja Srbije Evropskoj uniji“, rekao je Fabrici.

On se zahvalio predstavnicima države, ali posebno radnicima koji su izveli ovaj značajan građevinski poduhvat.

U susretu sa radnicima i predstavnicima izvođača na sredini novog mosta, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović je rekao da su, prema izveštaju projektanta, u petak u popodnevnim satima, sa greškom od svega nekoliko milimetara, spojeni lukovi mosta sa bačke i sremske strane, te da je današnji prelazak preko njega simbolično označio da smo, kako je naglasio, svi zajedno - i oni koji su ga finansirali i oni koji su izvodili radove – uspešno ponovo premostili Dunav.

Mirović je zahvalio svim zaposlenima u kompaniji „Azvi“ koja je izvođač radova i u drugim kompanijama podizvođačima, Misiji EU u Srbiji, kao i Vladi Srbije i potpredsednici vlade koja je sa svojim saradnicima na dnevnom nivou pratila realizaciju ovog krupnog i zahtevnog projekta.

„Nećemo se osvrtati na probleme koji su pratili izgradnju mosta, gledaćemo u budućnost da završimo pristupne saobraćajnice i da se ukloni privremeni most, te da na proleće novi Žeželjev most bude u punoj funkciji“, rekao je Mirović i dodao da će se tek onda, kada ovom železničkom trasom budu prolazili vozovi brzinom većom od 120 kilometara na sat i kada od Novog Sada do Beograda budemo putovali 40-tak minuta, u punoj meri shvatiti značaj ovog zajedničkog poduhvata.

Novi most replika je starog drumsko-železničkog mosta rađenog po projektu Branka Žeželja po kome je i poneo ime. Stari most, srušen je 1999. godine, a nedaleko od njega izgrađen je privremeni drumsko-železnički most koji je u funkciji od 2000. godine i koji će nakon izgradnje novog mosta i njegovog stavljanja u punu saobraćajnu funkciju biti uklonjen.

Za gradnju novog mosta do sada je potrošeno preko 51 milion evra, a radovi su, prema prvobitnim rokovima, trebali da budu gotovi još novembra 2013. godine.

A. Savanović

Foto: R. Hadžić

Piše:
Pošaljite komentar