Polovni dizelaši će pojeftiniti zbog Nemaca
Nedavno je u Nemačkoj doneta odluka da automobili koji nemaju motor euro 6 standarda više neće moći da se voze i gotovo je izvesno da će ta vozila završiti na tržištima Istočne Evrope, pa naravno i Srbije.
U Nemačkoj trenutno vlada prava histerija jer 300.000 polovnih dizelaša niko neće da kupi.
Istovremeno, to bi moglo uticati i na snižavanje cena polovnih automobila na domaćem tržištu.
Vlasnik i direktor Auto-centra „Karuzo” Jovan Ivanović kaže da se može očekivati da će na domaćem tržištu biti povećan priliv dizelaša iz Nemačke, ali i da tih vozila za sada još nema i da se ne može precizno reći kada će stići. Po njegovim rečima, pozitivna posledica povećanja ponude dizelaša mogla bi biti pad cene polovnih vozila na našem tržištu.
"Naravno, još je rano govoriti o tome koliko bi ta vozila mogla koštati kod nas, ali procenjujem da bi cene mogle biti 10 do 15 odsto niže nego što su sada", kaže Ivanović. On dodaje da inačen, dizel-automobili koji bi mogli stići u Srbiju imaju motore standarda euro 5, i svakako su iznad onih koje se, uglavnom, voze kod nas, s motorima standarda euro 3.
S tom ocenom slažu se i poznavaoci, koji ističu da je reč o automoblima koji su znatno bolji i savremeniji od onih koji su sada na našim putevima jer su u saobraćaju i vozila starija od 20 godina. Iako se može čuti da će tržište Srbije, ali i drugih zemalja u regionu, biti otpad za stare automobile, to po svemu sudeći nije baš tako jer su su ta vozila praktično stara sedam-osam godina, zadovoljavaju visoke standarde, dobro su održavana i očuvana.
Da je naše tržište spremno da primi polovne dizelaše govori i to da su dizel-automobili, kako kažu prodavci polovnih automobila, najprodavaniji u Srbiji. U Srbiji se, kaže Ivanović, godišnje proda oko 110.000 do 120.000 polovnih vozila. U „Karuzu” se najviše prodaju atomobili koji koštaju do 5.000 evra, različitih proizvođača i starosti.
"Povećanju prodaje polovnih automobila značajno je pomoglo i to što se pri kupovini odobaravaju krediti. Vreme otplate zavisi od banke, cene vozila i platežne moći kupaca", kaže Ivanović.
Dakle, iako za sada još nema dizelaša iz Nemačke, prodavci polovnih automobila ih očekuju jer, kako kažu, ona neće nestati. Ipak, da li će i njihova cena biti odgovarajuća za domaće kupce, videće se.
Naime, zbog veoma niske platežne moći građana Srbije, kažu na jednom prodajnom mestu polovnih vozila u Novom Sadu, presudan faktor pri kupovini nije kvalitet i standard motora već cena pa su najprodavanija vozila koja koštaju do 3.000 evra, odnosno uglavnom ona proizvedena pre desetak ili nešto više godina.
D. Mlađenović
Glosa
110.000 polovnjaka se godišnje proda u Srbiji
Glosa
5.000 evra cena najtraženijih automobila
okvir
Cena zavisi od više faktora
Cena polovnih automobila zavisi od mnogo faktora – vrste, proizvođača, starosti, pređene kilometraže... Jovan Ivanović kaže da se, recimo, vozilo koje u Nemačkoj košta 1.000 evra, na srpskom tržištu prodaje za oko 2.200 jer se u cenu moraju ukalkulisati i troškovi – dažbine, prevoz...