Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Motociklisti-presretači veoma efikasni u kontroli saobraćaja

27.07.2017. 08:49 08:52
Piše:
Foto: Tanjug

Motocikli-presretači, bez spoljnih obeležja policije, jedno su od najefikasnijih sredstava u kontroli saobraćaja, budući da im učinioci prekršaja teško mogu pobeći.

Tokom maja i juna saobraćajni policajci na motorima-presretačima, s ugrađenim uređajima za davanje zvučnih i svetlosnih signala, otkrili su više od 300 prekršaja, što je značajno veći broj nego prethodnih godina u istom periodu.

Na putevima Republike Srbije motocikli-presretači patroliraju od 2012. godine. U kontroli saobraćaja angažuju se tokom letnje sezone, kao i u periodima pre i posle letnje sezone, kada vremenski uslovi to dozvoljavaju. Kontrola se sprovodi kako u dnevnim uslovima, tako i u noćnim, na svim važnijim putnim pravcima, uključujući i ulice u naselju.

„Radimo u paru, što znači da su uvek najmanje dva motocikla u neposrednoj blizini“, kaže Ivan Lapčević, objaljeno je na sajtu MUP-a.

„Razlog je bezbednost, kao i efikasnija kontrola i bolja pokrivenost deonica puta. Pri patroliranju poštuju se ograničenja brzine kretanja vozila, a brzina kojom će se kretati presretač prvenstveno zavisi od odluke vozača, da li će da stanu kada ih presretač zaustavlja.“

Po podacima Uprave saobraćajne policije, protekle dve godine vozači dvotočkaša napravili su oko 30.000 prekršaja, od kojih je trećina nekorišćenje zaštitne kacige, ali i vožnja bez odgovarajuće kategorije i pod dejstvom alkohola. U Upravi kažu da, po analizama, u saobraćajnim nezgodama u kojima su učestvovali dvotočkaša gotovo 30 odsto vozača motocikla nije imalo odgovarajuću kategoriju za upravljanje vozilom, a oko 11 odsto upravljalo je pod dejstvom alkohola.

„Da bi se bilo koji posao, pa i posao motocikliste-presretača obavljao uspešno, postoji preduslov da se voli“, ističe policajac Dalibor Jovanović.

„Naš prvi i osnovni cilj je da zaštitimo bezbednost svih učesnika u saobraćaju, i to najpre preventivnim delovanjem, a zatim i represivnim merama prema vozačima koji ne poštuju saobraćajne propise.“

MUP svake godine organizuje redovne i dodatne obuke policajaca-motociklista.

„Pod redovnom obukom podrazumeva se priprema policijskih službenika pre početka sezone i njihovo prilagođavanje, a dodatne obuke se organizuju periodično kada se već obučeni motociklisti pripremaju za rad s presretačima“, naglašava Ivan Drobnjak.

„Poseban akcenat je na psihofizičkoj spremi policijskih službenika jer upravljanje motociklima samo na prvi pogled izgleda jednostavno.“

Motociklisti-presretači voze motocikle marke „suzuki GSX-R 1000” koji postižu maksimalnu brzinu od 299 km/h.

Motociklisti-presretači, osim kontrole saobraćaja, obavljaju i druge zadatke, najčešće sarađuju s policijskim službenicima Kriminalističke i Granične policije u cilju otkrivanja i rasvetljavanja krivičnih dela i hapšenja osoba za kojima se traga. 

Piše:
Pošaljite komentar