Мотоциклисти-пресретачи веома ефикасни у контроли саобраћаја
Мотоцикли-пресретачи, без спољних обележја полиције, једно су од најефикаснијих средстава у контроли саобраћаја, будући да им учиниоци прекршаја тешко могу побећи.
Током маја и јуна саобраћајни полицајци на моторима-пресретачима, с уграђеним уређајима за давање звучних и светлосних сигнала, открили су више од 300 прекршаја, што је значајно већи број него prеthodnih година у истом периоду.
На путевима Републике Србије мотоцикли-пресретачи патролирају од 2012. године. У контроли саобраћаја ангажују се током летње сезоне, као и у периодима пре и после летње сезоне, када временски услови то дозвољавају. Контрола се спроводи како у дневним условима, тако и у ноћним, на свим важнијим путним правцима, укључујући и улице у насељу.
„Радимо у пару, што значи да су увек најмање два мотоцикла у непосредној близини“, каже Иван Лапчевић, објаљено је на сајту МУП-а.
„Разлог је безбедност, као и ефикаснија контрола и боља покривеност деоница пута. При патролирању поштују се ограничења брзине кретања возила, а брзина којом ће се кретати пресретач првенствено зависи од одлуке возача, да ли ће да стану када их пресретач зауставља.“
По подацима Управе саобраћајне полиције, протекле две године возачи двоточкаша направили су око 30.000 прекршаја, од којих је трећина некоришћење заштитне кациге, али и вожња без одговарајуће категорије и под дејством алкохола. У Управи кажу да, по анализама, у саобраћајним незгодама у којима су учествовали двоточкаша готово 30 одсто возача мотоцикла није имало одговарајућу категорију за управљање возилом, а око 11 одсто управљало је под дејством алкохола.
„Да би се било који посао, па и посао мотоциклисте-пресретача обављао успешно, постоји предуслов да се воли“, истиче полицајац Далибор Јовановић.
„Наш први и основни циљ је да заштитимо безбедност свих учесника у саобраћају, и то најпре превентивним деловањем, а затим и репресивним мерама према возачима који не поштују саобраћајне прописе.“
МУП сваке године организује редовне и додатне обуке полицајаца-мотоциклиста.
„Под редовном обуком подразумева се припрема полицијских службеника пре почетка сезоне и њихово прилагођавање, а додатне обуке се организују периодично када се већ обучени мотоциклисти припремају за рад с пресретачима“, наглашава Иван Дробњак.
„Посебан акценат је на психофизичкој спреми полицијских службеника јер управљање мотоциклима само на први поглед изгледа једноставно.“
Мотоциклисти-пресретачи возе мотоцикле марке „сузуки GSX-R 1000” који постижу максималну брзину од 299 км/х.
Мотоциклисти-пресретачи, осим контроле саобраћаја, обављају и друге задатке, најчешће сарађују с полицијским службеницима Криминалистичке и Граничне полиције у циљу откривања и расветљавања кривичних дела и хапшења особа за којима се трага.