Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Inkluzivno obrazovanje u Muzičkoj školi „Isidor Bajić”

17.03.2017. 21:13 13:52
Piše:

ponela Muzička škola “Isidor Bajić” u Novom Sadu. Ovakva vrsta rada od tada u toj školi nije prekidana, već je usvaršavana. Tako nastavu za decu s teškoćama u razvoju započetu još 2012. godine, deo nastavnika sprovodi, sada kao ustaljenu dobru praksu, na zadovoljstvo i đaka, njihovih roditelja i nastavnika.

To ne znači da problema nema, a oni su na prvom mestu materijalno -tehničke prirode, kao što je uveličavanje notnog materijala, dostupnost digitalnoj Brajevoj biblioteci, mogućnosti korišćenja skupih usluga štampača na Brajevom pismu...

Škola za sad raspolaže s kompjuterskim programom “sibelijus” koji omogućava uveličavanje nota i “dejzi” rekoredrima i plejerima, koji učenicima omogućavaju da snimaju časove i sebi olakšaju savladavanje školskih muzičkih zadataka.

Pedagog Jelica Marinkov je na čelu Stručnog tima za inkluzivno obrazovanje ove škole, u kojem su psiholog i šest profesora. Radi se sa četiri đaka u osnovnoj i jednim u srednjoj školi. Četiri đaka su slabovidi ili slepi, dok jedno dete ima probleme s motorikom. Svi su đaci Klavirskog odseka. Nastupali su i nastupaju na takmičenjima i osvajaju nagrade.

- Naš tim je počeo da radi 1. sepetembra 2012. godine. Profesor Nenad Stojačić je prethodno već imao učenika koji je slabovid tako da je to bio izvanredan uvod u naš rad. Tim, pored stručnih saradnika: pedagoga i psihologa, čine i nastavnici entuzijasti koji su celoj stvari prišli zdušno. Bez njihove senzibilisanosti iskrene želje tih ljudi da se uključe u rad s ovom decom, proces nastave ne bi mogao ovako dobro da funkcioniše, već gotovo pet godina - kaže  koordinator tima Jelica Marinkov.

Praksa pokazuje da je, sem posebnih dodatnih znanja nastavnika u komunikaciji sa decom i metodama nastave, neophodan i njihov bar dvostruko veći trud da bi ovi đaci napredovali. S druge strane, pored sticanja muzičkih znanja i sviračke veštine, đaci u ovoj školi, takođe, prolaze kroz procese socijalizacije i sticanja smopouzdanja.

- Radi se o uključivanju deteta u školu, ne samo u nastavnom nego i u socijalnom smislu. Napravili smo u razredu vršnjački tim koji će devojčici sa motoričkim problemima pomagati u kretanju u školi. Razgovaramo o emocijama, druženju... Bavimo se problemima treme, straha od javnog nastupa... Cilj je da se ova deca uključe u vršnjački život i da im se omogući da nemaju bilo kakve barijere. Jer, naš je uspeh kada je u školi dete srećno i zadovoljno – kaže školski psiholog Mirjana Đukić.

Uz veliko zadovoljstvo radom tima za inkluziju, direktor škole Radmila Rakin Martinović kaže da je to prvi puta da se u ovoj školi takva vrsta nastave sprovodi institucionalano i sistemski.

- Nama je malo lakše u odnosu na ostale škole da realizujemo inkluzivnu praksu zbog individualne nasteve, ali to zahteva, veliko, veliko angažovanje nastavnika. Oni koji su u to uključeni zaslužuju sva priznanja – kaže Radmila Rakin Martinović. - Biću veoma zadovoljna ako rad našeg tima budemo mogli da upotpunimo, ne samo pedagoškim asistentima, nego i sa sjajnim mladim čovekom i pijanistom Uglješom Brkljačem. On je slepi pijanista koji je prošao kroz inkluzivni obrazovni program i njegovo iskustvo bi školi i đacima bilo od neprocenjive vrednosti, još samo da imamo i zakonsku mogućnost da ga angažujemo. A to nam je cilj u narednom periodu.

V. Crnjanski

 

Prijemni ispit obavezan za sve

- Za pohađanje muzičke škole je izuzetno važna očuvana intelektualna sposobnost deteta. Upisuju se samo deca ako polože prijemni ispit, koji je isti za sve - kaže psiholog  Mirjana Đukić i ističe da je u celom procesu jako važna podrška roditelja koji se puno žrtvuju da bi se dete osposobilo i uključilo u život. u ovom slučaju posredstvom muzike.

Autor:
Pošaljite komentar