Fruškogorska vina u pohodu na tržište Kine
Prvi od šesnaest kontejnera sa vinima Fruškogorskih vinograda - Fruškaćem belim, roze i crvenim - krenuo je prekookeanskim brodom od Banoštora ka dalekoj Kini
u osvajanje tržišta druge najveće svetske privrede.
Kako navode iz Fruškogorskih vinograda, ovom važnom izvoznom poslu doprinela je činjenica da je predsednik NR Kine, Sji Đinping, prilikom nedavne posete Srbiji bio oduševljen Fruškaćem, što je pokrenulo pregovore i ugovaranje izvoza vina u Kinu.Fruškać je za veoma kratko vreme stekao popularnost u severoistočnom delu Kine, pre svega u Šangaju, regiji koja ima vrlo zahtevnu vinsku klijentelu.
Deklaracija vina je prilagođena kineskom tržištu i, osim originalnog naziva ćiriličnog ispisa Fruškać, vina su brendirana novim nazivom - Duša Balkana, ispisanim na kineskom pismu.Ovim je kompanija fruškogorski vinogradi želela da iskoristi prostor za promociju naše zemlje, ali i celog regiona.
Fruškać se u Fruškogorskim vinogradima proizvodi od 2016. godine i to beli, crveni i roze. Vinogradi Fruškogorskih vinograda prostiru se na preko 80 hektara i nalaze se u blizini sela Banoštor na obroncima Nacionalnog parka "Fruška gora", uz samu obalu Dunava. Godišnji obim proizvodnje je oko 300.000 litara, a trenutna proizvodnja zasniva se na dva posebna brenda Quet i Fruškać, navodi se u saopštenju.
(Tanjug)