Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Sediš u fotelji i merkaš šta ćeš da kupiš!

22.05.2016. 20:29 13:33
Piše:

Promet nekretnina mogao bi se znatno unaprediti kada se razvije projekat „Virtuelna realnost“, čiji autori, studenti različitih fakulteta i diplomac finansija,

nameravaju da ostvare promenom informacionih tehnologija. Projekat „štedi vreme, novac i živce“, kažu autori.

– Smisao je da se promet nekretina učini jednostavnijim – kažu studenti Aleksandar Čerge i Miloš Klincov, i Aleksandar  Cicmil (diplomirao finansije u Italiji), čija je ideja „Viruelna realnost“ prihvaćena na nedavno završenom četvrtom Start-ap vikendu u Novom Sadu. – Kada se „Virtuelna realnost“ razradi, razgledanje nekretnina biće moguće iz fotelje, pomoću posebnih naočara. Potencijalne kupce vodiće kroz prostor namenjen za prodaju ili iznajmljivanje. Dok kupci ne budu imali naočare, kažu naši sagovornici, primenom IT-a oni će napraviti video pa će zainteresovani putem internet ponude biti u prilici da razgledaju ,za sada sobe za iznajmljivanje, premda se projekat može proširiti na stanove, kuće i poslovni prostor namenjen različitim sadržajima (restorani, hoteli, hale, fabrike...). Ti studenti ističu da bi za nekoliko godina, kada projekat u potpunosti razrade, svako domaćinstvo moglo imati specijalne naočare kao što sada svaka kuća ima telefonski priključak.

– Sediš u fotelji pored računara i gledaš šta agencije nude od soba za izdavanje. Od, na primer, 20-30 soba izbereš nekoliko koje ti odgovaraju zbog cene, lokacije, veličine... Tek onda odeš u Agenciju za promet nekretnina i agent te odvede na lice mesta da ih vidiš – objašnjava ideju Miloš Klincov iz Zasavice, kod Sremske Mitrovice.

On je više puta dolazio u Novi Sad da bi iznajmio sobu.

– Posle nekoliko bezuspešnih pokušaja, naposletku sam uzeo prvu na koju sam naišao – kaže Miloš.

Po rečima Aleksandra Cicmila, projekat „Virruelana realnost“ razrađen je za 48 sati na Start-ap vikendu.

– Svi smo radili zajedno, a projekt smo razvili bukvalno tokom vikenda – kaže Cicmil, i naglašava da su u timu bile i koleginice Linda Lacko i Andrea Papišta. – Pre toga se nismo poznavali, ali smo kao tim odlično radili. Naša drugarica je predložila projekat, što je žiri ocenio kao dobru ideju. Upravo žiri nas je podržao, uveren u to da se virtuelana realnost može primeniti na široko područje, i to odmah.

Aleksandar Čerge kaže da su išli u dve agencije za promet nekretnina, gde su ih podržali u nameri da razviju projekat, nudeći im saradnju.

– Za taj projekat su nam potrebne specijalne naočare, koje se mogu kupiti za stotinu dolara pa naviše, i kamera „Go-Pro“ vredna oko 450 dolara, što za sada nemamo, pa smo zainteresovni za saradnju sa svima koji hoće da podrže projekat jer nam treba šest-sedam takvih kamerica – navodi Čerge. – Poslovni inkubator „Novi Sad“ nam je obezbedio prostorije i mogućnost da budemo u kontaktu s mentorima i ljudima koji se bave tim poslom.

On kaže da su na Start-ap vikendu projekat razvili putem mobilnih telefona. 

– Napravili smo veb-stranicu a iz agencije za promet nekretnina smo dobili njihov softver i videom se „prošetali“ kroz prostor – dodaje Aleksandar.

Naši sagovornici ističu i da su napravili računicu koliko bi od proizvoda „virtuelna realnost“ mogli zaraditi. 

– U Novom Sadu ima čak 60.000 stanova na prodaju. Naša računica je da bismo od agencija mogli dobiti po 50 evra za svaki prodat stan. Treba nam tri do šest meseci da bar deset odsto ponude ubacimo u projekat „Virtuelna realnost“. I evo računice: 6.000 stanova puta 50 evra jednako je 300.000 evra.

Z. Delić

Šta je Start-ap vikend? 

Start-ap vikend je globalni događaj čiji učesnici za samo 54 časa dobijaju priliku da razviju poslovnu ideju. Ideja je nastala 2007. godine u Koloradu. Najviše učestvuju osobe čije se profesije vezane za oblast informacionih tehnologija (programeri, dizajneri i veb-marketing  stručnjaci). Vikendi pružaju mogućnost da se razviju poslovne ideje a najbolje ostvare u poslovnom okruženju. Oko izabranih ideja se formiraju timovi, razvija se minimalni proizvod, definiše potencijalno tržište i stvara poslovni plan. Osim učesnika, tu su i mentori, uspešni i iskusni preduzetnici koji vode mlade preduzetnike kroz razvoj poslovne ideje.

Piše:
Pošaljite komentar