Ovo su sedam velikih promena koje stižu na Fejsbuk
Na godišnjoj Fejsbukovoj konferenciji F8 Mark Zakerberg najavio je verovatno najveće promene do sad na toj mreži, prenosi Radio Sarajevo.
Logo Fejsbuka više neće biti kvadratnog oblika, nego kružnog, a prvi puta se menja i boja. Mobilna aplikacija biće pretežno bela, dok prepoznatljiva plava odlazi u istoriju.
"Znam da, blago rečeno, naša reputacija nije najjača kad je privatnost u pitanju, ali fokusirali smo se na pronalazak načina da zaštitimo privatnost korisnika", rekao je Zakerberg.
Ovo je sedam najvažnijih promena Fejsbuka u skoroj budućnosti:
1) Poruke koje ćemo slati putem Mesindžera biće šifrovane pa Fejsbuk više neće videti njihov sadržaj. Platforma će biti potpuno povezana s Votsapom. Mesindžer će zauzimati manje mesta na mobilnim telefonima, a stiže i desktop verzija aplikacije.
2) Instagram će uvesti i opciju 'privatnog brojača lajkova'. Posetioci profila tako neće videti broj 'lajkova', dok bi vlasnik profila imao pristup tom podatku.
3) Biće više "kratkotrajnih" načina deljenja sadržaja u porukama - što znači da neće biti trajnog zapisa o njima.
4) Lakše slanje novca putem Votsapa koje se testira u Indiji uskoro će se proširiti i na ostatak sveta.
5) U fokusu redizajna Fejsbuka biće grupe, a newsfeed će više biti fokusiran na njih umesto na vesti.
6) Objave na Instagramu više neće morati počinjati s fotografijom ili videom. Sadržaj će se moći deliti koristeći se samo tekstom, nalepnicama ili crtežima.
7) Najavljena je i opcija 'Secret Crush' koja će funkcionisati poput aplikacije Tinder. Moći ćete označiti osobu koja vam se među vašim Fejsbuk prijateljima sviđa i to će biti tajno, osim ako ta ista osoba ne označi da se i vi njoj sviđate. Tada će vas Fejsbuk 'spojiti'.
Najavljene promene izazvale su brojne reakcije širom sveta: dok neki pozdravljaju nastojanja zaštite privatnosti korisnika, drugi poručuju kako će biti potrebno mnogo vremena da Fejsbuk vrati narušeno poverenje javnosti. Takođe, mnogi su razočarani promenama na Instagramu navodeći kako se popularna platforma na ovaj način pretvara u Fejsbuk. Sve promene će prvo biti vidljive na mobilnoj aplikaciji, dok će korisnici na kompjuterima morati pričekati malo duže.