Fejsbuk je model koji izumire
Fejsbuk je onlajn već 15 godina. Neki teško mogu da zamisle svet bez te društvene mreže. Mladi su, međutim, odavno emigrirali na Instagram, piše Dojče Vele, a prenosi CDM.
Društvene mreže su promijenile naš način života i način na koji komuniciramo. Kako tačno – time se bave brojni naučnici, uključujući i psihološkinju Sabinu Trepte: “Kada pogledam svoje studente, moj utisak je da oni jednostavno nisu zainteresovani da dele tekstualne informacije s drugima. Oni više vole da razmenjuju informaciju zasnovanu na slici, jer se time otvara veći semantički prostor i stvara više prostora za interpretaciju. Drugim rečima, svi su još pre nekoliko godina emigrirali na Instagram. Oni od 25 godina pa naviše još imaju adrese na Fejsbuku, ali Fejsbuk najviše koriste kako bi mogli da komuniciraju sa starijim ljudima, na primjer sa članovima porodice i da čitaju vesti.
Zapravo, današnji studenti više nisu na Fejsbuku. Oni koriste Instagram i Mesindžer. Zato mogu da zamislim da u budućnosti Fejsbuk više neće postojati, da je to model koji izumire, i da se i sada više koristi iz sentimentalnih razloga, kao nekakav lep dnevnik koji služi da održi sećanje o tome šta sam radila između 2008. i 2015. To će biti tako ako Fejsbuku ne bude uspelo da se redefiniše i ponovo pronađe. Fejsbuk se već mnogo promijenio posljednjih godina – napravio je put od komunikacione, do informacione platforme, i to je upravo ono na šta ta kompanija želi još više da se koncentriše.
Takođe, mlade treba naučiti da se moraju pogledati različiti izvori, i trebalo bi znati kako se određeni mediji, odnosno onlajn-portal finansira. Mnogi studenti, kada otvaraju stranicu lista „Bravo“, ne znaju da razlikuju uvodnik od plaćenog teksta. Malo studenata čita časopise ili novine, oni jednostavno nisu u detinjstvu i mladosti razvili medijsku percepciju. Smatram da je to mnogo gore od toga što se Fejsbuk redizajnirao kao portal za vesti.