Uprkos skandalima prihodi Fejsbuka skočili 30 odsto
Prihodi Facebook-a dosegnuli su u četvrtom lanjskom tromesečju 16,9 milijardi dolara, 30 odsto više nego u istom periodu godinu dana pre, piše Srpskakafe.
Uprkos skandalima izazvanim nedozvoljenim korišćenjem ličnih podataka korisnika kao i lažnim oglasima i vestima na mreži, broj korisnika Fejsbuka i dalje raste.
U izveštaju se navodi da je u proteklom tromesečju broj aktivnih mesečnih i dnevnih korisnika Fejsbuka porastao za 2,2 odsto u odnosu na prethodni kvartal, na 2,32 milijarde, odnosno 1,52 milijarde.
Pritom je najveći rast broja korisnika zabilježen u Indiji, Indoneziji i na Filipinima, dok je u SAD-u i Kanadi stagnirao.
– Za ovog medijskog diva najgore je prošlo. Čini se da njihovo finansijsko poslovanje i angažman korisnika nisu bili pod većim uticajem negativnih udara u poslednjih godinu dana – kaže analitičar u firmi “Investing.com”.
U borbi protiv lažnih oglasa i vesti, Fejsbuk u poslednje vrijeme pojačano zapošljava i uvodi niza mjera za povećanje bezbjednosti korisničkih podataka i bolje praćenje sadržaja koje korisnici stavljaju na mrežu.
Zbog toga su ukupni troškovi poslovanja kompanije u poslednjem lanjskom tromesečju dosegnuli 9,1 milijardu dolara, što je 62 odsto više nego godinu dana pre.
Tako je u celoj prošloj godini dobit Fejsbuka dosegnula 22 milijarde dolara, što je 37 odsto više nego što je iznosila u 2017.
Nakon objave poslovnih rezultata, u produženom trgovanju nakon zatvaranja Volstrita cena deonice Fejsbuka skočila je gotovo 12 odsto, na 168 dolara.
Ipak, i dalje se kreće ne tako daleko od najnižih nivoa u poslednje dve godine jer je od jula, kada je Fejsbuk prvi put upozorio na usporavanje rasta prihoda i operativne marže, cena dionice pala oko 30 odsto.