Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Astronomi otkrili planetu "superzemlju", udaljenu šest svetlosnih godina

19.11.2018. 18:30 18:34
Piše:
Izvor: pixabay.com

Hladna i slabo osvetljena planeta, nazvana “superzemljom”, verovatno kruži oko najbliže samostalne zvezde našem Sunčevom sistemu, objavili su astronomi, a prenosi CDM.

Planeta, koja je prema proceni najmanje 3,2 puta teža od Zemlje, najverovatnije kruži oko Barnardove zvezde. Ova zvezda je šest svetlosnih godina udaljena od našeg Sunčevog sistema, što je relativno blizu u svemirskim udaljenostima.

Naučnici misle da planeta Barnardovu zvezdu obiđe za 233 dana.

Planete koje kruže oko zvezda van Sunčevog sistema nazivaju se egzoplanetama. Otkriveno ih je gotovo 4.000, a ova je druga koja je najbliža Sunčevom sistemu. Pretpostavlja se da se radi o “superzemlji” kategoriji planeta većih od Zemlje, ali manjih od velikih gasovitih planeta.

Jedina zvezda bliža od Barnardove deo je višestrukog zvezdanog sustava Alfa Kentauri i udaljena je nešto više od četiri svetlosne godine od Sunčevog sistema.

Astronomi su pre dve godine objavili otkriće planete otprilike veličine Zemlje koja kruži oko Proksima Kentaure, zvezde najbliže Suncu, na čijoj bi površini mogla postojati tekuća voda čime raste mogućnost postojanja vanzemaljskog života.

Novootkrivena planeta pokraj Barnardove zvezde verovatno nije tako uzbudljiva, jer bi temperatura na površini mogla biti minus 170 stepeni Celzijusa. Barnardova zvezda toj ledenoj planeti pruža samo dva odsto energije koju Sunce pruža Zemlji.

Autor:
Pošaljite komentar