Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Tatjana Bosanac, influenserka i stok model

31.05.2021. 11:20 11:23
Piše:
Foto: Vasilije Bajilov/Tatjana Bosanac

Novosađanka Tatjana Bosanac godinama je stok model, a njen blistavi osmeh „prodao” je do sada ogroman broj fotografija koje su krasile mnoge magazine i reklamne kampanje širom planete, budući da je njeno lice postalo veoma prepoznatljivo u svetu marketinga.

U posao modela za stok fotografisanje ušla je, kako nam je rekla, sasvim spontano, jer se jednom fotografu dopao upravo njen osmeh, pa je njihova saradnja potrajala više od deset godina. Iako je, u međuvremenu, sarađivala sa mnogo stok fotografa, nikada istinski nije želela da njen posao bude stok modeling, pa se Tatjana tako odlučila da se, iako je zaposlena u jednoj kompaniji, oproba i kao influserka i jutjuberka. Njene fotografije na Instagramu danas dospevaju do velikog broja pratilaca, a gotovo svi njen stil opisuju kao upečatljiv, nežan i ženstven, što je posebno izdvaja od ostalih. U svojim foto i video objavama ova mlada Novosađanka drugima prenosi svoje iskustvo u vezi sa šminkanjem, negovanjem, modom, ali i putovanjima.

– Biti Jutjuber je nešto potpuno drugačije od stok modelinga, jer tu kreiram sadržaj sama, montiram, radim promociju... interesantno je. Kad je taj posao u pitanju osećam neku posebnu energiju – rekla je Tatjana Bosanac na početku intervjua za Dnevnikov TV magazin i dodala da joj se čini da je najviše stok modela i fotografa upravo iz Novog Sada, za razliku od influenserskog posla, za koji je i dalje, uglavnom sve „smešteno” u Beogradu.

Ranije, kada ste se bavili samo stok fotografijom, vaše lice vezivalo se za proizvod ili uslugu koju ste reklamirali, a sada kada ste postali i influenserka trebalo bi, uglavnom, da to bude vaše ime. Šta biste rekli da je važnije u vašem poslu - biti prepoznatljiv ili imati dovoljno zvučno ime koje može biti brend?

– Zapravo mi se nikad nije dopadao koncept stok fotografije baš zbog toga - moje lice je svuda, a moje ime nigde. Bilo je zanimljivo, ali ovo mi je neuporedivo lepše. S obzirom da nemam proizvod, moje ime je brend i tako ga i „gradim” na tržištu. Zvučno ime bez sadržaja ne znači ništa, jer je za bilo kakve rezultate potrebno nešto više. Rekla bih da je potrebna i prepoznatljivost i zvučno ime.

Kako doživljavate epitet influensera u Srbiji?

– Nemam problem ni sa jednim imenovanjem profesije, šta god da je u pitanju. U poslu sam dovoljno dugo da sam se nagledala ljudi koji žele zvučne titule, a imaju male plate. Influenser je jedna nova oblast, koju,  istina je, ljudi uglavnom ne priznaju, ali sa druge strane i prate sve, pa je to dosta kontradiktorno.

Biti influenser samo po sebi znači biti uticajan u društvu. Plaši li vas nekada instant reakcija pratilaca na internetu koji željno iščekuju savet za šminkanje, oblačenje ili recenziju nekog proizvoda, a u isto vreme i to što mogu da vam napišu različite komentare?

– Naravno, i mislim da niko nije imun na ružne komentare, ali se kod mene to jako retko dešava. Najčešće to bude kao da se neko zaleteo, slučajno tu našao i samo instant napisao neki besmislen komentar, jer to često nema veze sa onim što ja radim, nema veze sa nekom konkretnom kritikom, zamerkom. Imam sreću da imam predivne ljude u svojoj zajednici, sa kojima svakodnevno komuniciram.


Nisam fan neumerenog fotošopiranja

Svi danas težimo da na društvene mreže objavimo samo one fotografije na kojima smo sređeni i bez mane. Da li vas to nekada opterećuje ili objavljujete fotografije u trenutku i bez razmišljanja o tome kako će vas drugi doživeti na njima?

– Tačno i baš iz tog razloga veoma često objavljujem fotografije i videe na kojima sam potpuno nenašminkana, jer smatram da ljudima treba pomoći da prebrode neke nedostatke i da se oslobode. Nisam fan neumerenog fotošopiranja, možda je to popularno, ali se ne obradujem kad ne prepoznam osobu sa fotografije i šokiram se kako zapravo izgleda, jer to nije ta osoba. Ovo je najbitnije za mlade ljude, kojima se stvara lažna slika u glavi, a potom i kompleksi.


Neretko se dešavalo da influenseri u Srbiji ostavljaju stalne poslove zbog uspeha i zarade koji ostvaruju na društvenim mrežama. Koliko je to, iz vašeg ugla, danas realno i rizično?

– Veoma je realno da to može da bude prvi i jedini posao. U mom slučaju i dalje nisam napustila svoj redovni posao, ali ne jer se bojim rizika, već zato što ne želim da radim samo to. Da me ne shvatite pogrešno, mnogo volim posao influensera, međutim volim isto tako da biram sa kim ću da radim i kako. Imati primanja sa druge strane daje veliku slobodu da ovde birate i uživate u poslu.

Koronavirus je uzdrmao brojne profesije. Oseti li se kriza izazvana pandemijom i u svetu influensera i kako je ona uticala na posao kojim se bavite u slobodno vreme?

– Uticala je na samom početku, pre više od godinu dana, kad niko nije znao šta će da se desi. Nakon tog perioda sve ide redovnim tokom i mislim da je to i dalje najdominatniji vid oglašavanja.

Koliko je teško prilagođavati se konstantnim promenama digitalnih tehnologija i brzini kojom se konzimiraju društvene mreže?

– Teško i zanimljivo, jer „ne smeš da se opustiš”, ali te samim tim „tera” da budeš u tokovima i konstantno radiš na nečemu novom. Svakako se konzumiraju brzo, Instagram možda najviše, i zato treba biti u toku sa dešavanjima i ne biti zastupljen samo na jednoj mreži.

Otvorili ste i Jutjub kanal na kojem najčešće delite savete o šminkanju. Može li se svaka devojka  zaista našminkati za 5 minuta, kao što kažete u najpopularnijem video klipu na vašem kanalu i šta biste im rekli, šta je u brzom šminkanju neizostavno i najvažnije?

– Kad mora naravno da može. Najvažnija je organizacija, u smislu da znam gde šta stoji i da već imam neku svoju poznatu rutinu kad šta stavljam. Svakako je iskustvo poželjno, i sam tempo života često to diktira, da mora tako ili ne može nikako.

Kakve planove imate za svoju karijeru na društvenim mrežama?

– Dok me zabavlja i raduje baviću se time. Druga stvar je proizvod. Volela bih da imam nešto konkretnije od ovog što trenutno radim, u smislu opipljivije. Sreća ili mana je što mi identičan sadržaj brzo dosadi, pa i sama imam potrebu da stalno nešto menjam u ovom poslu.

Vladimir Bijelić

Piše:
Pošaljite komentar