OkoTVoko: Medijska CMC bajka
Zahvaljujući CMC televiziji gledaoci oba kablovska operatera u Srbiji mogli su da gledaju istoimeni 15. jubilarni festival.
I taj program se sve više gleda kod nas jer uz Jugoton TV pušta onu finu muziku koja nikog ne nervira dok se vozite kolima ili autobusom na more. Muzika na putu je jako bitna jer se mora zadovoljiti ceo autobus.
Želimir Babogredac, direktor Croatia records je toliko toga učinio za domaću diskografiju izdajući dosta stvari iz srpskog kataloga. Poslednje izdanje je Lepa Lukić, kraljica naše narodne muzike koja je svojim humorom ulepšala promociju i veče na Skadarliji. Potom je i Biljana Krstić odlučila da izda svoj album za Jugoton. Na njenoj promociji je bilo toliko uglednih novinara i poznatih ličnosti da se zapravo vidi koliko je ona velika umetnica ali pre svega dobar čovek. Tradicionalno, grupa novinara koja sarađuje sa ovom izdavačkom kućom je bila gost na CMC festivalu. I u ovom istorijskom trenutku gosti iz Srbije su dočekani na koncertu u centru Vodica, uz pozdrave Jurice Pađena i grupe „Aerodrom”. Pozdravi su usledili i sutradan na čuvenoj festivalskoj pres konferenciji. Pevač Marko Vukes je takođe pesmom pozdravio goste iz Beograda… Ovo je, pak, bio festival veterana. Posle toliko godina videli smo Duška Lokina. Iako ima skoro osamdeset godina, izgleda bar tri decenije mlađi. Ove godine imao je težak gubitak supruge sa kojom je živeo skoro pola veka, ali je došao na festival. To je pevač koji je obeležio našu mladost sa mnogobrojnim singl pločama. Tu je bio i Darko Domijan poznat po tome što se njegova pesma „Ulica jorgovana” koja je bila naslovna numera u filmu „Smrdljiva bajka” u kom je igrao Žarko Laušević. Srđan Marjanović je poznat po pesmi „Dragstor”, jedna od najromantičnijih pesama: „mi smo jedno drugom govorili Vi”. Srđan je bio novinar u osamdesetim, pisao je za časopis ITD sjajne intervjue sa tadašnjim muzičarima i neko vreme je radio kao predstavnik izdavačke kuće RTV, pomogao je da se izdaju albumi „Ekatarine Velike”, „Poslednje igre leptira”, „Kerbera” kada to niko nije hteo da izda. Srđan Marjanović ipak prati trendove sve ove godine i sad promoviše knjigu „A mogao sam biti gej”. Kao i istoimenu pesmu i spot u kome mu je gost Bane Vidaković. Izgleda da su se vremena veoma promenila kad jedan večiti romantičar peva nešto potpuno drugačije, izgleda da je estrada pod tektonskim poremećajima. Ono što nikada neće biti minus estrade ili festivala, to je prisustvo zgodne pevačice. Ovoga puta to je Lidija Bačić Lile koja svojim izgledom ima zasluženu titulu seks bombe. Željko Bebek je tradicionalno ostao pevač koji se najviše puta pojavio na ovoj manifestaciji. A manje je poznato da popularni pevač ima brodić kojim plovi po Jadranu. U njegovoj biografiji je sve besprekorno. Od supruge Ružice kojoj je posvetio i pesmu do dueta koju izvodi sa sinom: „Kakav otac, takav i sin”. Zvone Bebek je postao saradnik i kompozitor svom ocu.
Nikolina Mazalin i Mario Kovač su dobili pohvale za organizaciju od gradonačelnika Vodica gde je i navedeno koliko su festivali značajni za turističku ponudu jednog grada. Predstavnik Zampa je na pres konferencije izneo fantastične podatke koliko se sada muzika sluša na Jutjubu, dizeru, tidalu i ostalim digitalnim platformama i koji se prihod ostvario. Muzika se preselila u digitalne formate ali je i dalje značajna stavka šou biznisa. Naša Novosađanka Natalija Cajić, koja je predstavnica Jugotona za Srbiju uspela je kao dobra vila da okupi sjajnu ekipu novinara i uglednih ličnosti iz Novog Sada i Beograda. Rođendan joj uvek bude na CMC festivalu što znači da ima neke magije u tom znaku Blizanaca kome i ja pripadam jer su oni rođeni za medije i šou biznis. Pa i Zdravko Čolić je primer trajanja jednog tipičnog Blizanca. CMC festival je u znaku Blizanaca jer je i gospodin Želimir Babogredac, osnivač festivala, isti znak. Sve je to kao i Natalijana knjiga „Fenjeri i note”, bajka za odrasle. A u takvim smo strašnim vremenima da su nam potrebne bajke. Kao da smo na trenutak zaboravili na sve ružne stvari koje su nam se desile i dešavaju. A festivali za to služe.
Pričaju mi kolege sa Radio NS, nekad su znali putovati celu noć za Rijeku na festival Dani jugoslovenske zabavne muzike Opatija. A leti je postojala ekipa Radio Novog Sada koja je tradicionalno išla na Splitski festival. Legenda kaže da je grupa novinara tada kolektivno završila u bazenu, tako je izgledao afterparti. CMC festival vraća nadu nama fenomenolozima da će ipak biti bolje. Festivali na moru za to i služe da budu medijski događaj i da se dobro prodaju nosači zvuka. I to je lepota naše novinarske profesije, putovati i družiti se sa novim i starim zvezdama. Tada uz „lake note” zaboravite na sve brige svakodnevice. I to je najbolji mogući medijski antidepresiv, sesti u Vodice i doživeti bajku jer hedonizam spasava organizam.
Aleksandar Filipović