Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

okoTVoko: Igranje žmurke s reklamnim blokovima

30.04.2019. 09:19 09:21
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Da li i vi večernje kućne poslove obavljate u skladu s reklamnim blokovima? Pranje sudova, spremanje ručka za sutra, širenje veša i laki manikir mogu komotno da se uglave u samo jedan reklamni blok neke od naših nacionalnih televizija.

O tome koliko se pojača ton za vreme reklama sve je već rečeno. Ostaje nam, kad već nemamo kome da se žalimo pošto svi peru ruke od ove rabote, da nabavimo antifone za TV ili one silikonske čepiće za uši, pa da spojimo lepo i korisno i izbegnemo reklamno urlanje, kao i upalu ušiju dok peremo kosu za vreme čuvenog EPP-a.

No, dreka na stranu, šta ćemo sa reklamnom dužinom?

Prema Zakonu o oglašavanju, Javni servis Srbije sme da emituje reklamne blokove u trajanju od najviše šest minuta po satu. Komercijalnim televizijama, zbog prirode stvari, omogućeni su duži blokovi, do 20 posto vremena u jednom satu emitovanja, odnosno, 12 minuta u sat vremena. Osnovni razlog za ove razlike leži u činjenici da se Radio televizija Srbije, kao javni medijski servis, najviše finansira iz budžeta i preko RTV pretplate, te ne zavisi od komercijale. Za razliku od nje, komercijalne televizije nemaju zvanične budžete, ako se izuzme učešće u raznim projektima, na koje imaju pravo da se prijave kao i svi drugi mediji. Zato za vreme Pinkovih, Hepijevih, Prvinih i O2 reklamnih blokova komotno možete da odete do obližnje radnje u veću kupovinu, bez straha da ćete nešto propustiti.

Ovaj Zakon, pored toga što se redovno krši, za šta televizije bivaju kažnjavane, može i da se kreativnije tumači, pa je tako nedavno iskorišćena klauzula po kojoj je RTS-u omogućeno produžavanje trajanja reklamnih blokova u slučaju velikih međunarodnih sportskih događaja, poput letošnjeg Mundijala. Regulatorno telo za elektronske medije pravi spisak događaja uz koje mogu da idu „produžene“ reklame, a to su, pored Mundijala, i Vimbldon, Egzit i Vitef. Ova lista redovno se ažurira, a ono što je na njoj novo jesu domaće TV serije: Nemanjići ,Vojna akademija, Senke nad Balkanom, Bićemo prvaci sveta, Montevideo i druge.

No, tako je bilo 2017. godine. Naredne, 2018, priča je dobila novi tok. U oktobru 2018. zahtev RTS-a za produženjem reklama se ponovo našao pred članovima Saveta REM-a, ovog puta za tri serije – Koreni, Žmurke i Odeljenje. I odbijen je, samo da bi se vratio Ministarstvu na razmatranje. Ono se oglasilo nenadležnim, te se RTS ponovo obratio REM-u, pozivajući se na raniju praksu redovnog dodeljivanja dozvole za produžavanje reklamnih blokova. No, removci su ovog puta ostali tvrda srca i nadležne producentske kuće ostale su bez dodatnih prihoda. I to popriličnih.

Da li će se stvari pokrenuti s mrtve tačke i Ministarstvo tražiti da se u Zakon o oglašavanju unese i klauzula o produžavanju reklamnih blokova i kad su u pitanju veliki domaći serijski i filmski projekti, a ne samo sportske i emisije kulture, ostaje da se vidi. Gledaocima u međuvremenu ostaje da se strpe ili da osmisle način na koji će iskoristiti pauzu u gledanju omiljenog im programa.

Ivana Vujanov

 

Piše:
Pošaljite komentar
okoTVoko: Arja, vukovi i borbe klanova

okoTVoko: Arja, vukovi i borbe klanova

20.04.2019. 10:46 10:48
okoTVoko: Generacija izgubljena u programskoj rupi

okoTVoko: Generacija izgubljena u programskoj rupi

13.04.2019. 10:13 10:14
okoTVoko:  Srpsko-hrvatska saga o Sagi

okoTVoko:  Srpsko-hrvatska saga o Sagi

06.04.2019. 15:42 15:44