Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Odjeci Beogradskog sajma turizma: Pandemija vratila turiste Srbiji

02.04.2022. 17:08 17:10
Piše:
Izvor: V. Jovanović/Aleksandar Seničić

– Pandemija kovida je mnogo toga promenila naročito u oblasti turizma. Fokus u narednom periodu na globalnom nivou će biti pitanje zaštite kako putnika tako i onih koji pružaju usluge, pre svega mislim na turističke agencije, koje su posrednici između hotelijera, prevoznika i raznih drugih pružalaca turističkih usluga.

Već postoje određene platforme koje se time bave i mislim da će to dovesti do značajnog poboljšanja kvaliteta, pa i vraćanja poverenja putnika u turističke agencije, što je veoma važno za deo privrede koji se bavi turizmom – uverava nas Aleksandar Seničić direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije - JUTA, koga smo sreli na beogradskom Sajmu turizma koji se ove godine održao posle jedne godine pauze.

Moto nedavno održanog Sajma turizma u Beogradu je bio „Između planina i mora“ upućuje da su naši turisti, koji su tradicionalno birali morske destinacije za letnji odmor pod uticajem svetske kovid pandemije počeli da menjaju navike.

– Naši turisti su stekli nove navike – ljudi su bežali na mesta koja su usamljena, a u Srbiji smo bili svedoci da niste mogli da nađete ni kuću, ni apartman koji se nalazi u prirodi, a da nije bio zauzet tokom korone. Skočile su cene nekretnina svugde, a područje Vojvodine je bilo za mnoge izbor broj jedan. Sve je to uticalo da mnoge lokacije koje do sada nisu bile atraktivne domaćim turistima postanu privlačne. Pričao sam mnogo i pre korone da ako želimo da unapredimo srpski turizam – moramo da ga unapredimo sa domaćim gostom – to se upravo dešava poslednje dve godine – izložio nam je Seničić.


Novi Sad interesantan i za domaće i za strane goste

– Turistička organizacija Novog Sada prošlu godinu je završila sa rekordom, odnosno za pet procenata imali smo više noćenja domaćih turista, kao i duže zadržavanje stranih turista u odnosu na 2019. godinu. Ovu godinu smo započeli i sa novim info centrom koji se nalazi u Apolo centru na Trgu slobode što je više nego dobro mesto za doček turista. Nekoliko dana pre otvaranja brze pruge Beograd - Novi Sad, otvorili smo i na Železničkoj stanici Info centar. Među prvim posetiocima tog centra bile su dve dame iz Brazila koje su osim želje da vide centar grada i Petrovaradinsku tvrđavu poželele da odu i do vinarija u Ledincima. Ono čime možemo da se pohvalimo je i brošura 52 vikenda u Novom Sadu gde postoje 64 predloga kako ih provesti. Po prvim rezultatima iz ove godine očekujemo da će u našu evropsku prestonicu kulture turisti sve rađe dolaziti i duže ostajati, ne samo zbog kulturnih sadržaja i manifestacija, nego zbog svega što Novi Sad ima i može da ponudi – otkrila nam je Tihana Putin, PR turističke organizacije Novog Sada.


I zaista je bilo tako: otkrili smo da ima mnogo privlačnih mesta gde možemo da se lepo provedemo, nešto novo saznamo ili uživamo u čarima prirodnih lepota. Zato je primetna želja mnogih turističkih organizacija da skrenu pažnju na kulturno-istorijski značaj svoga mesta, na prirodne lepote ali i na gastronomske posebnosti svoga kraja osmišljavajući razne turističke programe gde će sve to povezati u celinu. Tako turističke organizacije Zrenjanina i Kikinde ove godine nude Veliku banatsku avanturu.

– Banat je kao terra incognita, kao neotkrivena zemlja, subregion prepun istorije, velikih i značajnih ljudi, važnih događaja koji su određivali tokove evropske istorije. Avantura počinje istorijom Banata, njenim muzejima, pozorištima, znamenitostima, kulturom. Prava je avantura upoznati divni banatski svet, ljude različitih nacija, gostoljubive, dobronamerne i – zabavne, duhovite. Posebna avantura je izlazak na naše vode, reke Tamiš, Begej, Tisu, na naša jezera, zaštićena vodna carstva… Avantura je prepustiti se ukusima nacionalnih kuhinja, naših domaćih jela, specijaliteta, dobre hrane, prepustiti se gastronomskom hedonizmu kakav se u Banatu sreće na svakom koraku – otkriva Jaroslav Stevanov, organizator za razvoj i promociju turističkih proizvoda Turističke organizacije grada Zrenjanina.

Sve manje priča o turističkim potencijalima, a sve više o turističkim proizvodima ističu mnogi turistički poslenici kada smo obilazili štandove naših turističkih organizacija. Dobro osmišljeni programi privlače turiste koji žele da upoznaju neki novi kraj, a manifestacije su postale dobar mamac da se upozna neka nova destinacija.

– Ono što je turistima u lozničkom kraju najinteresantnije je Tršić, Banja Koviljača, reka Drina, planine Gučevo i Cer, ali u poslednje vreme je tu i festival LilaLo koji ove godine organizujemo po peti put. To je događaj uoči Petrovdana koji je jedinstven za Loznicu i sve više turista koji dolaze da učestvuju u lilanju (paljenje lile - mlade kore divlje trešnje ili breze) i da se dobro zabave. Inače, baš ovaj festival je dobio nagradu „Turistički cvet“ prošle godine kao jedna o četiri najbolje manifestacije u Srbiji – prenela nam je Snežana Perić, direktorka Turističke organizacije grada Loznice.

Da bi se podstakao domaći turizam Ministarstvo trgovine turizma i telekomunikacija je i ove godine izdalo vaučere kojima se obezbeđuje povoljniji smeštaj.

– Iako smo svedoci da vaučeri daju dobar rezultat, jer imaju pozitivnu stranu subvencije kada su lokalne sredine u pitanju, mislim da je sad došlo vreme da to malo modernizujemo. Sada već znamo da imamo destinacije prvoga izbora, ali imamo i destinacije koje se tek pojavljuju i mislim da bi dodatno usmeravanje turista na te destinacije kroz veću stimulaciju bilo mnogo delotvornije. Dakle, ne mora se menjati ukupan budžet koji ministarstvo izdvaja, ali mislim da na destinaciju kao što je Zlatibor manja subvencija ne bi uticala na posetu, dok bi za Ljuboviju subvencija od 7 do 10 hiljada bila mnogo veći podstrek za turiste da je posete. To je ono što bi neko morao da prepozna, a mi ćemo se truditi da ukažemo na to – rekao nam je Aleksandar Seničić.

Ove godine na Sajmu turizma Malezija se prvi put predstavila, ali primetno je, da je mnogo manje štandova egzotičnih i dalekih zemalja, no zato se naše komšije pre svega Severna Makedonija, Crna Gora, Republika Srpska svesrdno trude da privuku pažnju srpskih turista. Ni Grčka i Bugarska koja nudi i planine i more ne zaostaju. Čini se, da naš turista ima sve više izbora, jer se između planina i mora nađe i neka ravnica, jezero ili reka...

– Vraćamo se u normalne procese putovanja, smanjuju se protokoli i polako padaju razne barijere koje su uticale na turizam... Na žalost ovaj rat u Ukrajini je doveo do toga da za trenutak sve stane – to će uticati ne samo na skuplji avio prevoz, nego i na poskupljenje svakog prevoza... Međutim kako to obično u Srbiji biva s prvim lepim danima razmišljamo gde ćemo da putujemo, na Sajmu se primećuje to povećano interesovanje, a mi se nadamo da će to tako i da ostane – optimista je Aleksandar Seničić, direktor JUTE.

Marina Jablanov Stojanović

Autor:
Pošaljite komentar