JELA SAM SVOJE EMOCIJE Influenserka Mila Nađ o sticanju popularnosti i mršavljenju
Iako je dugo odbijala da otvori naloge na društvenim mrežama, influenserka Mila Nađ je upravo zahvaljujući njima pronašla svoj put ka šminkanju, ali i način da svoju životnu priču podeli sa publikom.
Sa svojim pratiocima na Tiktoku, kojih ima 135,7 hiljada, i Instagramu, gde ih broji 30,7 hiljada, svakodnevno deli, kako ljubav prema šminkanju i noktima, tako i svoj proces mršavljenja i gubljenja velikog broja kilograma. Izborila se sa mnogim nedaćama koje su joj se našle na putu, a sa nama je podelila koliko je važan rad na sebi i na koji način su društvene mreže na nju uticale.
Jednom prilikom ste rekli da ste dugo vremena „bojkotovali” da pokrenete nalog na društvenim mrežama. Zbog čega je to bilo tako i šta vas je navelo na to da promenite mišljenje, te aktivno počnete da objavljujete video-sadržaje na njima?
- Stvarno sam bila jedna od tih ljudi, nisam htela da instaliram Instagram i Tiktok iz principa, smatrala sam da mi to ne treba, da je to bezveze i da je za klince. Imala sam moj Fejsbuk profil i to mi je bilo dovoljno, a imam ga od 2009. godine, i na njemu se nalaze sve moje uspomene. Tamo imam sve fotografije, koje nemam izrađene, i u tome je značaj društvenih mreža. Jedan dan, sestra me je nagovarala govoreći „šta fali, napravi Instagram, bezveze je to što nećeš da ga napraviš, a kada ga napraviš shvatićeš da je veoma korisna mreža”. Odlučila sam da napravim Instagram te se, gledajući slike i video-sadržaje sa raznom šminkom i kozmetikom, pokrenuo taj moj žar prema šminkanju. Zbog Instagrama sam i postala šminker, jer se meni to toliko dopalo, a ceo taj svet sam otkrila zahvaljujući ovoj društvenoj mreži. Nakon godinu dana, otvorila sam i Tiktok nalog, što, isto tako, do tada nisam htela da uradim. Instalirala sam ga i posmatrala sam ljude koji objavljuju svoju kolekciju šminke, a pošto se i meni već nakupila neka kolekcija, odlučila sam da je snimim u istom stilu kao i ti ljudi. Objavila sam prvi video sa svojom Džefri Star kolekcijom i to je bio prvi video koji mi je otišao viralno. Do tada sam imala 100 pratilaca, nakon čega sam dobila njih 4.000, a isto toliko i lajkova na videu, i tako je to počelo. Ljudi su počeli da mi traže da objavljujem još videa, a ja sam imala malo drugačiji pristup tom snimanju, što im se dopalo.
Kako ste reagovali kada ste videli da je vaš video postao viralan i na koje načine je ostvarena popularnost, bilo pozitivno ili negativno, uticala na vaš privatni i poslovni život?
- Najpopularniji video, koji ima milionske preglede, jeste kada sam otišla u radnju da kupim samo maskaru, a izašla iz radnje sa računom od 100 evra. Snimljen je u roku od možda 10 ili 15 sekundi i usput sam ga okačila. Kada sam došla kući, videla sam da je prešao već pola miliona pregleda i to me je oduševilo, što mi se ranije nikada nije desilo. To je prvi video koji je postao toliko popularan i nisam očekivala da će mi to doneti ovoliku količinu pratilaca. Polako počinju i da me prepoznaju na ulici, da me zapraćuju na Instagramu i popularnost definitivno raste. Počinju da se javljaju i ljudi za saradnje, a ja sam neko ko to zna da iskoristi, tako da mi je sticanje popularnosti donelo najpozitivniju promenu kako poslovno, tako i privatno. Privatno sam to, dobrim delom, krila od dece, jer smatram da ne treba to da doživljavaju na takav način, niti ja doživljavam tu popularnost kao nešto veliko. Moja deca su u školi saznala da je mama dosta popularna, tako što su druga deca htela da se slikaju sa mamom, što je njima bilo dosta čudno. Jedino što sam morala da im objašnjavam zašto je to tako, da je to zbog maminog posla, ali je u principu sve pozitivno.
Svesni smo da influenseri imaju veliki uticaj na mlade. Da li se, danas, društvene mreže koriste na pravi način i da li su influenseri svesni tog uticaja kada kreiraju neki sadržaj?
Uticaj društvenih mreža na mlade je ogroman. Influenseri su u ogromnom delu svesni toga šta rade i na šta utiču i sa čime manipulišu, a sa sadržajem se često manipuliše. To je dosta i do moralnih vrednosti, ko će šta da reklamira i za šta će da se bori kroz svoj sadržaj. Imate i tipove influensera koji skandalima dobijaju na popularnosti, bez obzira bilo to moralno ili ne, oni se toga drže. Što se tiče samog uticaja na mlade, tu veću ulogu treba da igraju roditelji, te da to više dođe do izražaja. Moja deca nemaju pristup ni Tiktotu ni Instagramu i neće ga sigurno imati još neki vremenski period.
Dugo vremena ste se borili sa viškom kilograma. Šta vas je navelo na promenu i šta vam je u tom procesu mršavljenja najteže padalo? Kako ste se, u tim trenucima, motivisali da ne odustanete od cilja?
- Počela sam da mršavim jer sam odlučila da želim da budem srećna i da želim da živim. Doživela sam na emotivnom planu jedan veliki pad i tada se moj život menja iz korena. Isto tako, i zdravstveno sam u jednom momentu dotakla dno, gde sam dijagnostikovana sa dobroćudnim tumorima na hipofizi, imala sam problem sa nogom, gde sam pocepala prednje ukrštene ligamente i tetive su mi se poremetile. Odlučujem da krenem da mršavim, te me u tome ništa nije moglo sprečiti. Jela sam svoje emocije, ali sam aktivno radila na tome da to prestane, uočila sam probleme i eliminisala sam ih. Bilo je teško, ali je bilo i lakih momenata u smislu doživljavanja, tešenja i motivacije. Teško je verovati samom procesu, jer proces gubitka velikog broja kilograma nije lep. Krenula sam sa 134, a sada sam na 94 kilograma, a imala sam više samopouzdanja sa 134 kilograma, jer sam takvu situaciju prihvatila, sve mi je bilo na svom mestu, a i navikla sam na to telo. Sada je problem kada se celo telo menja , menja se moje lice, ne poznajem osobu u ogledalu, a ni karakterno ne znam ko je, tako da tek sada sebe upoznajem. Ja sam sada negde na sredini procesa i ono što znam jeste da mu verujem i da ću sigurno doći do nekog rezultata i cilja koji će biti pozitivan i dobar za mene.
Govorili ste da ste bili u nezdravoj vezi sa bivšim partnerom. S tim u vezi, šta za vas znači pojam „rad na sebi” i kako prepoznati takav odnos, a kako se odvažiti na korak izlaska iz njega?
- Godinama sam poricala to da se nalazim u lošoj vezi, sebi sam govorila da to nije tako strašno, a kilogrami su se samo taložili. Aktivno sam išla dve godine na psihoterapiju gde su polako počele da mi se otvaraju oči. Shvatila sam da ja kao Mila, kao individua, ne postojim, da živim za partnera, za decu, živim da radim, a sebe sam potpuno zanemarila. Onog momenta kada sam se posvetila sebi, tu je partnerski odnos počeo da puca, baš zbog toga što sam stekla integritet i dobrim delo identitet, stekla sam svoje „ja”. Taj odnos je, po mom mišljenju, bio vredan žrtve, jer sam u njemu počela da umirem, a to nije bilo dobro po mene, tako da sam 100 odsto izašla iz svoje komfor zone i ni za čim ne žalim. Izlazak iz takvog odnosa bih uporedila sa depilacijom. Ako vosak vučete polako, dobićete podlive, a ako samo jednom jako trgnete traku, neće dobiti podlive niti će biti posledica po vas. Takav odnos najbolje je prekinuti brzo, dok se stvari previše ne zakomplikuju.
Osim fizičkog zdravlja, koliko je važno baviti se i mentalnim zdravljem?
- Smatram da je veoma važno baviti se mentalnim zdravljem. Ja sam neko ko je bio redovan na psihoterapijama, a sad imam konsultacije sa psihoterapeutom i mislim da je svakome potrebno da sa nekim porazgovara, a raditi na sebi je nešto što je izuzetno važno. Ako čovek nije sposoban da radi sam na sebi on onda nije sposoban da ima bilo kakav odnos sa drugim ljudima, bar ja to tako gledam. Moramo se prvo baviti sami sa sobom, pa tek onda sa drugima.
Šta biste poručili osobama koje negativno gledaju na društvene mreže? Šta je ono što je na njima pozitivno i na šta se treba usredsrediti?
- Smatram da je to uredu i ne bih preterano ni forsirala društvene mreže, jer ne propuštaju ništa posebno. Ali, ako se da šansa društvenim mrežama, treba dobro paziti i odabrati koji sadržaj će da se gleda. Smatram da bi bilo dobro obratiti pažnju kakav sadržaj će da se prati, a sve ono što ne odgovara, hvala Bogu, može da se blokira i ukloni, te da nam uopšte ne smeta. Društvene mreže nisu bauk, ima koristi od njih, ali nisu neophodne.
Ivana Japundža