SERIJA O ŽIVOTU ACE LUKASA STIŽE NA TV: „Kafana na Balkanu” otvara vrata TAJNI POPULARNOSTI, evo kada je premijera i na kom kanalu
Priča o životu folk pevača Aleksandra Vuksanovića, poznatog kao Aca Lukas, nakon što je kroz filmove „Pokidan” i „Stravično” imala svoj bioskopski život, u proširenoj radnji stiže pred gledaoce Superstar TV u sredu, 22. januara i to kao serija „Kafana na Balkanu”, koja će se emitovati na tom kanalu radnim danima od 21 čas.
Iako je serija inspirisana životom Ace Lukasa, glavni junak ove priče zove se Peđa Kovač, kojeg zatičemo u trenutku kada ga splet životnih okolnosti dovodi u situaciju da nema izbor za egzistenciju. Živeći kod roditelja sa svojih 30 godina i svirajući klavijaturu u lokalnom rok bendu, Peđa dobija životnu priliku da napusti stari način života i okrene nov list. Njegov talent prepoznaje Vanja, muzički producent, koji će od Peđe Kovača napraviti najpopularniju zvezdu regiona, ali koja sa sobom nosi moralne i lične posledice. U vrtoglavom rastu njegove popularnosti i karijere Peđa se bori sa sopstvenim identitetom, svojim snovima koje je imao i realnošću koja mu nudi život koji njegova stara ličnost više ne može da isprati.
Lik Peđe Kovača tumači Mladen Sovilj, a pored njega u seriji igraju i Ivan Đorđević Džudi, Milica Janevski, Andrija Kuzmanović, Jovo Maksić, Milutin Mima Karadžić, Marija Pikić, Stefan Bundalo, Miloš Petrović Trojpec, Branka Katić i drugi. Režiju potpisuje Suzana Purković, koja za „Dnevnikov” TV magazin otkriva da serija ima 12 epizoda, te da će u njoj biti likova koji u filmu nisu našli svoj prostor, ali i onih koji su se pojavili, ali nisu imali dovoljno pažnje koliko to može da se obuhvati serijom.
– Treba napomenuti da je svaka epizoda zasebna, drugačija, bavi se drugim problemima, likovima, iako postoji centralna nit koja prati razvoj glavnog lika Peđe Kovača. Budući da je stil kojim sam se vodila intimniji, to podrazumeva da će i dalje sve biti ispričano kroz glavni lik, da ne postoje paralelne scene nego se serija isključivo bavi praćenjem glavnog lika, a svi drugi su samo likovi koji se pojave u njegovom životu, neki ostaju duže, a neki jednostavno samo prođu ostavljajući određene posledice – kaže Suzana Purković i dodaje da je time htela da skrene pažnju više na unutrašnji svet Peđe Kovača, nego na njegovu okolinu. – Unutrašnji svet mi je inspirativniji i bogatiji, pogotovo kada se bavim temom, ne samo talenta, već i razvojem različitih zavisnosti kod čoveka. Postoji jedno sveopšte nerazumevanje društva i osuda ovih, nazovimo pojava, zavisnosti. Ljudi su skloni da osude ono što ne razumeju, jer ne poseduju dovoljno iskustva ili svesti. Isto su skloni da misle da ukoliko ne osude onda to znači da podržavaju. Uvek zaboravljaju da je razumevanje osnovna stvar prihvatanja života i neopiranja istom, a ja sam upravo time htela da se bavim u seriji. Da iz svog ugla pokažem razumevanje ovih pojava, stanja i motivacije u kojem se našao glavni lik Peđa.
Rediteljka naglašava da je od starta znala da ne želi da pravi kolaž od života Ace Lukasa jer je to, po njenom mišljenju, nemoguće uraditi, budući da bi ta serija onda mogla da ima makar 12 sezona kako bi se svi njegovi elementi dokumentovali.
– Nisam htela ni da se bavim dokumentovanjem života jer to može biti i nezahvalno kada se radi biografski film o čoveku koji je živ. U tom smislu, moja odgovornost je bila velika da ispunim i svoje želje, ali da ne izneverim ni njegova očekivanje jer nije jednostavno da napravite seriju o čoveku koji će taj isti projekat sedeti i gledati. Zato mi je najvažnije u svemu bilo da odvojim fikciju od realnosti. Da od realnosti uzmem samo ono što će poslužiti fikciji tj. igranoj strukturi i zato je ovo delo samo motivisano životom Ace Lukasa – objašnjava Suzana Purković i dodaje da nisu želeli da kopiraju ličnost Ace Lukasa, kako fizički tako ni na psihičko-mentalnom nivou. – Da, postoje sličnosti, ali takve sličnosti postoje sa mnogim ljudima koji nisu Aca Lukas. Cilj je bio da se bavim isključivo unutrašnjim svetom glavnog lika. Estrada i popularnost su ovde u potpunosti u drugom planu i često više liče na rekvizitu nego na temu.
Lik između realnosti i mašte
Glavna vodilja rediteljke bila je, kako naglašava, da se u seriji bavi ozbiljnim temama kao što su talenat, životne okolnosti, izbor i rizik, bolesti zavisnosti i odnosi koji u svemu tome bivaju izloženi i stavljeni na test.
– Jedno od najlepših ujedno i najtežih ali samim tim i najinspirativnijih trenutaka u toku samog rada je bio razvoj čitavog projekta sa glavnim likom kojeg tumači Mladen Sovilj. Bili smo izloženi nekim stvarima sa kojima smo se prvi put susreli i koje smo rešavali na način na koji smo tada hteli. Ne kažem da danas ne bismo radili drugačije, naprotiv, sigurno da bismo radili drugačije poznavajući naše kritičke pa i perfekcionističke karaktere, ali taj put stvaranja lika i priče iz unutrašnjeg sveta Peđe Kovača je poput stvaranja Frankenštajna - lika između realnosti i mašte, sa delovima moje persone i sa delovima Mladenove ličnosti kako bismo što više života dali samom liku – zaključuje Suzana Purković. – Prelepa je mogućnost kreiranja u svim produkcionim uslovima koje smo dobili i sa slobodom i poverenjem koji su nam producent Saša Mirković i Aca Lukas dali. Mislim da sam u ovom projektu dobila više nego što sam očekivala i da darove stvaranja ovog dela još uvek ubiram, a pritom ne mislim na kritike, prihvaćenost, pohvale i slično, već mislim isključivo na sazrevanje i jedan razvojni put koji je spolja nevidljiv.
Rediteljka nam dalje otkriva da serija sadrži sve elemente viđene u oba filma, ali da se, za razliku od njih, bavi pričom na širi način. U seriji je, kako kaže, unutrašnji svet Peđe Kovača prikazan na intimnijem i dubljem nivou.
– Ovo je zapis čoveka koji pred životnim izazovima biva doveden u izbor i odabir za koji sam mora da snosi posledice. Ne postoji niko ko će ga spasiti od samog sebe, ne postoji životna intervencija za zdravlje ličnosti na svim nivoima ukoliko ne pokažemo sami spremnost i odlučnost za to – priča Suzana Purković. – Ovo je ujedno i opomena da ukoliko ne držimo konce u svojim rukama i ukoliko ne umemo da upravljamo sobom, ukoliko ne sazrimo kao individue, život ume da bude nemilosrdan prema nama i da umesto da mi budemo kreatori našeg puta bivamo prepušteni tuđim kreacijama a mi postajemo sredstvo. U okvirima života gde smo sredstvo, naš prostor za manevar u sopstvenom životu je veoma sužen i jedino čime raspolažemo je talenat. A talenat je samo deo naše ličnosti i to Bogom dan, a sve drugo je na nama. Ovo je priča o tome da koliko god sjaj, popularnost i uspeh deluju privlačno oni nikada nisu, niti će biti, osnovna hrana koja je potrebna čoveku. Život se ne može srećno živeti ukoliko pored masovne prihvaćenosti i popularnosti ne nosi unutrašnji smisao, zrelost i odgovornost prvenstveno prema sebi a onda i prema svojim bližnjima.
Priča inspirisana životom Ace Lukasa deo je trilogije, pa će nakon prethodna dva filma Suzana raditi i na trećem, koji, kako nam otkriva, neće ličiti na „Pokidan” i „Stravično”.
V. Bijelić