Saša Asentić sprema novu predstavu u Nemačkoj
Koreograf, izvođač i osnivač asocijacije “Per. Art” Saša Asentić vratio se u Novi Sad sa “plesnog kongresa” (Tanckongres) u Drezdenu, gde se prvi put pod umetničkim vodstvom (Meg Stjuart) okupila zajednica posvećena plesu da “nastavi započeto”.
To sugeriše naziv okupljanja “Dugotrajna afera”, kao i namera da se što intimnije - bez performansa, izložbi, javnih nasupa - razmene razmišljanja, iskustva, postignuća, tragajući za modelima rada mimo logike tržišta i produkcije. Asentić je poziv dobio u toku rada na novoj predstavi koja se bavi plesnom scenom Nemačke, bivše DDR, a čija je premijera planirana za novembar.
- Tanckongres me je pozvao da učestvujem tako što sam pozvao neke od saradnika da mi se pridruže i da tokom dve sesije, 6. juna, predstavimo neke od izvedbenih materijala na kojima radimo, kao i neke arhivske dokumente, te da diskutujemo o projektu, to jest o glavnom pitanju koje me zanima u ovom novom radu, a to je: šta se desilo sa plesom iz bivše istočne Nemačke nakon ujedinjenja, u kojem obliku taj ples danas postoji, na koji način mu danas možemo pristupiti i učiniti ga vidljivim na sceni savremenog plesa u Nemačkoj - sceni sa koje je nestao, sa koje je proteran, na kojoj je zaboravljen - objašnjava Asentić za “Dnevnik”. - Zajedno sa mnom bili su Fine Kvjatkovski (jedinstvena sa svojim radom sa početka osamdesetih godina kad je stvarala novi ples, novi izraz, u saradnji sa muzičarima, vizuelnim i filmskim umetnicima), Jens Girsdorf (teoretičar i istoričar plesa; stručnjak za ples iz DDR-a), Aleksandar Ašur (koreograf), Barbara Lubih (video umetnica i istoričarka) i Hajke Brokerhof (dramatruškinja).
Radni naslov Asentićeve predstave mogao bi se prevesti kao “Ples iz Demokratske Republike Nemačke: Šta (nam) preostaje?”. Novembarska premijera bi trebala da bude održana u Sofienzele, u Berlinu. U kreiranju i izvedbi predstave učestvuju koreografi i izvođači ne samo iz Nemačke i Srbije, nego i iz Čilea, zbog specifične veze sa temom predstave.
I. Burić